تشدید بارش‌ها در آذربایجان‌غربی

هواشناسی آذربایجان غربی اعلام کرد: بارش‌های بهاری از فردا چهارشنبه در مناطق مختلف استان، تشدید می‌شود.

 رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: بارش‌های بهاری که طی روز‌های اخیر به صورت پراکنده در مناطقی از استان وجود داشت از فردا چهارشنبهسیزدهم اردیبهشت ماه تشدید می‌شود.

مهدی صابری افزود: با توجه به بررسی نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی بارش متناوب باران و وزش باد پدیده غالب جوی استان در روز چهارشنبه و پنجشنبه است.

به گفته وی، با توجه به ادامه فعالیت موج بارشی، رگبار باران و رعد و برق بیشتر در شمال استان و وزش باد گاهی شدید (با احتمال گرد و خاک) برای نقاط جنوبی پیش بینی می‌شود.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اظهار کرد: علاوه بر رگبار باران، رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ، تندباد لحظه‌ای نیز در مناطق بارانی پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زمان پایان این مخاطره اوایل وقت روز پنجشنبه خواهد بود، ادامه داد: در این مدت، احتمال آبگرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن رودخانه‌ها و برخورد صاعقه وجود دارد.

صابری اضافه کرد: احتمال خسارت به سازه‌های سبک در اثر تندباد لحظه‌ای نیز وجود دارد که لازم است محکم سازی سازه‌های سبک و نیمه کاره مورد توجه باشد.

به گفته وی آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی با توجه به شرایط ناپایدار جوی و احتمال برخورد صاعقه، اجتناب از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی از ضروریات است.

به گفته وی، در ۲۴ ساعت گذشته خوی با دمای ۲۱ درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین و تخت سلیمان تکاب با دمای ۲ درجه سانتی گراد زیر صفر سردترین شهرستان استان بودند.

صابری با اشاره به میزان بارش‌های پراکنده روز گذشته در شمال آذربایجان غربی اضافه کرد: در روز گذشته بیشترین بارش‌ها از شوط با ۴.۶ میلی‌متر گزارش شد و در چایپاره، ماکو، فرودگاه خوی، سلماس و خود شهر خوی نیز گزارش بارش زیر ۲ میلی‌متر داشتیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.