ایلان ماسک شرکت رقیب چت جی‌پی‌تی را تأسیس کرد

ایلان ماسک توسعه استارت‌آپ هوش مصنوعی را برای رقابت با شرکت اپن ای آی برنامه‌ریزی کرده است.

 ایلان ماسک میلیاردر در حال کار بر روی راه اندازی یک استارت آپ هوش مصنوعی به عنوان رقیب چت جی پی تی است.

طبق این گزارش، مالک توئیتر در حال جمع آوری تیمی از محققان و مهندسان هوش مصنوعی و همچنین در حال مذاکره با برخی از سرمایه گذاران در تسلا و اسپیس ایکس برای سرمایه گذاری جدید خود است.

طرح ماسک برای این شرکت هفته‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که گروهی از محققان و مدیران هوش مصنوعی، خواستار توقف شش ماهه در توسعه سیستم‌های قدرتمندتر و نسل چهارم ربات گفت وگوی شرکت اپن ای آی شده و اشاره کردند که خطرات احتمالی برای جامعه وجود دارد.

شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و آلفابت تلاش می‌کنند تا هوش مصنوعی مولد را در پیشنهادات فناوری خود بگنجانند.

ایتالیا چت جی پی تی را به دلیل مسائل مربوط به حریم خصوصی ممنوع کرده است، در حالی که یک ناظر حریم خصوصی اروپایی در اولین گام به سمت سیاست مشترک هوش مصنوعی، یک کارگروه ایجاد کرد.

به گفته فایننشال تایمز، ماسک هزاران واحد پردازش گرافیکی، سیستم‌هایی که محاسبات مورد نیاز برای کارهای فشرده مانند هوش مصنوعی و گرافیک‌های پیشرفته را انجام می دهند را از انویدیا تامین کرده است. سهام این شرکت تراشه سازی که از اظهار نظر در این مورد خودداری کرد، روز جمعه با این خبر افزایش یافت.

طبق یک پرونده ایالتی، ماسک ماه گذشته شرکتی به نام X.AI  را در نوادا ثبت و ماسک را به عنوان تنها مدیرمعرفی کرد. مشخص نیست که آیا این شرکت با تلاش‌های راه‌اندازی شرکت هوش مصنوعی گزارش شده مرتبط است یا خیر.

منبع:  رویترز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار