پایین بودن قیمت نان در کرمانشاه

رئیس اتحادیه خبازان کرمانشاه خواستار افزایش منطقی قیمت نان شد و گفت : به جهت پایین بودن قیمت نان در کرمانشاه، نانوایی‌ها در مضیقه و در آستانه تعطیلی هستند.

نوروز عزیزی رئیس اتحادیه خبازان کرمانشاه با بیان اینکه قیمت نان در کرمانشاه از بسیاری از شهر‌های دیگر کشور تا حدود ۵۰ درصد پایین‌تر است، گفت : هم اکنون قیمت نان سنگک در کرمانشاه دو هزار تومان و نان لواش ۴۰۰ تومان است، اما در برخی شهر‌ها نان سنگک با قیمت پنج هزار تومان و نان لواش ۶۰۰ تومان عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه خبازان کرمانشاه از درخواست اتحادیه برای افزایش قیمت نان خبر داد و عنوان کرد: اواخر سال گذشته درخواست افزایش قیمت را ارائه دادیم که انجام نشد و امسال نیز بنا داریم دوباره با بررسی کارشناسی و آنالیز دقیق قیمت‌ها، درخواست افزایش قیمت را تکرار کنیم.

عزیزی پخت کنونی نان در خبازی‌ها را همراه با ضرر دانست که در بسیاری از موارد حتی جوابگوی هزینه اجاره مغازه و دستمزد کارگر هم نیست و اظهار کرد: با این شرایط حتی اگر قیمت نان ۱۰۰ درصد هم افزایش یابد، باز هم به طور کامل جوابگو هزینه‌ها نخواهد بود.

وی از افزایش دستمزد کارگران یاد کرد و با بیان اینکه دستمزد کارگر نانوایی کمتر از روزی ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان نخواهد بود، خاطرنشان کرد: اگرچه همین رقم جوابگوی زندگی کارگران نیست، اما پرداخت آن برای خبازان دشوار است.

به گفته رئیس اتحادیه خبازان کرمانشاه، هزینه اجاره مغازه بسیار سرسام آور شده و نانوایی‌هایی که در ملک استیجاری کار می‌کنند دیگر از پس پرداخت هزینه آن برنمی‌آیند و به دنبال تعطیلی هستند.

عزیزی شرایط نانوایی‌های کرمانشاه را با نرخ کنونی نان نگران کننده توصیف کرد و گفت: بسیاری از واحد‌های خبازی درخواست تعطیلی دارند و اگر این روند ادامه پیدا کند برای تامین نان مردم با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی خواستار رسیدگی فوری مسئولین به قیمت نان و درخواست اتحادیه خبازان شد و اضافه کرد: البته باید مد نظر داشت که وضعیت خبازی‌ها با افزایش ۱۰ و ۲۰ درصدی قیمت نان درست نمی‌شود.

رئیس اتحادیه خبازان کرمانشاه با بیان اینکه قیمت نان به هیچ عنوان متناسب با سایر کالا‌ها بالا نرفته، گفت: درخواست ما افزایش منطقی قیمت نان است که جوابگو هزینه نانوایی‌ها باشد.

عزیزی معتقد است، اگر نانوایی‌ها تحت فشار باشند نمی‌توانند نان با کیفیت تحویل مردم بدهند و امکان بروز تخلف از جمله آرد فروشی، کاهش وزن نان و ... نیز بیشتر می‌شود.

وی از فعالیت حدود ۱۱۰۰ نانوایی نوع یک و دو در کرمانشاه خبر داد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار