سه بیمارستان در استان یزد به بهره برداری می‌رسد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از بهره برداری سه بیمارستان در استان در نیمه اول امسال خبر داد.

 دکتر مهدی هاشمی باجگانی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در جمع اصحاب رسانه گفت: بیمارستان جدید الاحداث مهریز با ظرفیت ۱۵۰ تخت تا دو هفته آینده به بهره برداری می‌رسد و پس از آن نیز بیمارستان حضرت زینب (س) اشکذر افتتاح می شود.

او افزود: بیمارستان بحران در محل بیمارستان شهید دکتر رهنمون هم که در مراحل آخر ساخت و تجهیز آن هستیم، درشش ماه اول امسال افتتاح می‌شود.

رضوی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز از راه اندازی مرکز پرتو درمانی رمضانزاده خبر داد و اظهار داشت: دستگاه این مرکز با هزینه سه و نیم میلیون یورو خریداری شده و در حال ساخت فضای فیزیکی آن هستیم.

او  به راه اندازی دستگاه پت اسکن  اشاره کرد و ادامه داد: این دستگاه برای درمان‌های جدید پزشکی هسته‌ای استفاده می‌شود.

بهروز حیدری معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یزد هم با اشاره به کمبود برخی اقلام دارویی در سطح داروخانه‌های استان، گفت: برخی کمبود‌ها مربوط به دارو‌های وارداتی است که با توجه به شرایط تحریم‌ها همچنان با آن‌ها مواجه هستیم، اما به صورت روزانه برای تامین نیاز دارویی استان تلاش می‌کنیم.

او بر تلاش برای رفع کمبود برخی دارو‌ها نظیر پنی سیلین تأکید کرد و افزود: شیوه استفاده از برخی دارو‌ها نیز نامناسب است که به عنوان نمونه می‌توان از مصرف بالای سرم در برخی بازه‌های زمانی یاد کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار