خراسان شمالی، جزو ۱۰ استان برتر در اجرای نهضت ملی مسکن

استان خراسان شمالی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در جمع ۱۰ استان برتر کشور قرار دارد.

استاندار خراسان شمالی در ارتباط زنده با شبکه بین المللی خبر گفت: استان خراسان شمالی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در جمع ۱۰ استان برتر کشور قرار دارد.

محمد رضا حسین نژاد که به شهرستان اسفراین سفر کرده بود گفت: یکی از طرح‌های احداث مسکن ملی، طرح ۱۸۸ واحدی ساریگل اسفراین است که ۸۰ درصد پیشرفت دارد.

او  گفت: در مرحله اول پایش متقاضیان مسکن ملی خراسان شمالی، ۲۴ هزار و ۲۶ نفر واجد شرایط دریافت مسکن شدند که از سال ۱۴۰۱ تا کنون عملیات ساخت ۱۸ هزار و ۶۶۰ مسکن در همه شهرستان‌های استان آغاز شده که پیشرفت متفاوت دارند.

به عنوان نمونه، هم اکنون طرح ۱۸۸ واحدی ساریگل ۸۰ درصد پیشرفت دارد و در شهرستان بجنورد هم تا کنون ۴۴ واحد واگذار شده است.

به گفته استاندار تا حدود ۲ ماه دیگر، ۲ هزار و ۵۰۰ واحد در اسفراین، با حضور وزیر راه و شهرسازی بهره برداری و تحویل متقاضیان می‌شود.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه در همه شهرستان‌های خراسان شمالی از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و تاکید رییس جمهور سعی شده زمین‌ها آماده و به صورت واحد خود مالکی و یا آپارتمانی ساخته شود، افزود: در برخی شهرستان‌ها همچون اسفراین، جاجرم و گرمه، برخی واحد‌ها به صورت خودمالک و ویلایی به متقاضیان اعطا می‌شود.

او  گفت: در شاخص پیشرفت مسکن ملی رتبه ۴ داریم که با این سرعت در آینده نزدیک، این رتبه ارتقا می‌یابد.

محمد رضا حسین نژاد گفت: تلاش میکنم تا ۲ سال آینده بخش اعظمی از ۱۸ هزار و ۶۶۰ واحد در دست احداث، بهره برداری و تحویل متقاضیان شود.
ساخت سالانه ۱۲ هزار واحد مسکونی و در مجموع ۴۸ هزار واحد در مدت ۴ سال در خراسان شمالی برنامه ریزی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.