رژیم صهیونیستی در حال نابودی است

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران گفت: این روز‌ها اسرائیل در حال نابود کردن و از بین بردن خود است.

ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران در برنامه تعارف ملل که به مناسبت برزگداشت روز جهانی و با حضور دانشجویان خارجی مسلمان در سالن جلسات بوستان دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: از سال ۹۶۷ میلادی یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی بازداشت شدند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۴ هزار و ۹۰۰ فلسطینی همچنان در داخل زندان‌های اسرائیل اسیر هستند و بیش از ۳۰ نفر از مجاهدان فلسطینی از سال ۱۹۹۳ میلادی یعنی قبل از پیمان اسلو تاکنون در زندان هستند. همچنین ۴۵۰ اسیر فلسطینی بیش از ۲۰ سال است که در زندان‌های رژیم اشغالگر قدس هستند. در ضمن برخی مجاهدان فلسطینی مانند آقای برقوسی بیش از ۴۰ سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند.

ابوشریف با بیان اینکه تعدادی از زنان فلسطینی هم اسیر چنگال صهیونیست‌ها هستند، ادامه داد: بعضی از اسرای فلسطینی هم به صورت متناوب دست به اعتصاب غذا زده‌اند که از مهمترین آن‌ها شیخ خضر عدنان از جنبش جهاد اسلامی فلسطین است که یکی از فعال‌ترین زندانیان فلسطینی در زمینه اعتصاب غذا هستند که در آخرین بازداشت خود ۷۴ روز اعتصاب غذا کرده است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی با تاکید بر اینکه قدس مانند بقیه اماکن و معابد اسلامی نیست، گفت: درست است که قدس بخشی از جهان اسلام محسوب می‌شود، اما در واقع سرزمینی مقدس برای همه ادیان است و می‌توان گفت که قدس موزه تاریخ دینی بشریت است، چرا که خاستگاه اکثر انبیای الهی مانند حضرت ابراهیم (ع) بوده و به همین خاطر با بقیه نقاط دنیا فرق دارد.

ابوشریف تصریح کرد: امروز صهیونیست‌ها به سرقت میراث دینی بشریت در قدس شریف دست زده‌اند و همین کار‌های آن‌ها نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها اصلاً بویی از دین و دینداری نبرده‌اند. حتی صهیونیست‌ها حضرت داوود (ع) و سلیمان (ع) را جزو پیامبران نمی‌دانند، بلکه آن‌ها را جزو پادشاهان به حساب می‌آورند.

وی افزود: سازمان ملل متحد اخیراً در گزارشی تأکید کرد که رژیم صهیونیستی بدترین نوع آپارتاید و تبعیض نژادی در طول تاریخ بشریت را ایجاد کرده است.

ابوشریف با بیان اینکه این روز‌ها اسرائیل در حال نابود کردن و از بین بردن خود است، گفت: این را فقط ما نمی‌گوییم، بلکه رئیس رژیم صهیونیستی و نخست‌وزیران سابق و رؤسای دستگاه‌های امنیتی این رژیم تأکید کردند که رژیم صهیونیستی رو به زوال است و حتی اندیشمندان، روزنامه‌نگاران و نویسندگان بر این موضوع صحه گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی با بحران‌های مختلفی مواجه است و در حال از هم پاشیدن از درون است و نمونه این فروپاشی برگزاری ۴ انتخابات پارلمانی در ۴ سال است که نشان‌دهنده ضعف و بحران داخلی این رژیم است. در نهایت همه مؤلفه‌های امنیت داخلی این رژیم نشان‌دهنده این بحران است و خود صهیونیست‌ها هم به این بحران اعتراف دارند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران با اشاره به گفته‌های داووید باسیج از استادان بزرگ حوزه آینده‌پژوهی در دانشگاه‌های اسرائیل گفت: اگر روند امور در رژیم صهیونیستی به شکل فعلی ادامه پیدا کند، این رژیم به صورت خودکار در ۲۰ سال آینده از بین خواهد رفت.

تحقق تمدن نوین اسلامی در گرو وحدت جهان اسلام است

معاون فرهنگی دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) با بیان اینکه تحقق تمدن نوین اسلامی جز از طریق وحدت جهان اسلام اتفاق نخواهد افتاد، گفت: تمدنی که از آن صحبت می‌کنیم، صرفاً یک تمدن شیعی نیست؛ بلکه تمدنی است که در بستر وحدت یکایک آحاد ملت پرافتخار جهان اسلام محقق خواهد شد و این اتفاق منوط به این است که کشور‌های مختلف اسلامی ظرفیت‌های فکری، مادی و معنوی خود را به هم به اشتراک بگذارند.

حسین محمدی با بیان اینکه جهان اسلام باید یک نیروی بزرگ در مقابل تمدن منحوس غرب تشکیل دهد، اضافه کرد: باید بتوانیم ظرفیت‌های تمدن اسلامی را روز به روز بیشتر از گذشته به بشریت معرفی کنند تا یک مسیر جدیدی را پیش روی بشر مدرن در این دنیای مدرن باز کنند.

وی ادامه داد: در همین راستا سلسله برنامه‌های تعارف ملل را طراحی کردیم تا دانشجویان مسلمانی که می‌توانند نقطه آغاز و تحول‌آفرین در این حرکت جهان اسلام باشند، در کنار همدیگر بنشینند و با ظرفیت‌های فکری، مادی و معنوی همدیگر آشنا شوند و با اشتراک این تجربیات در نشست‌های نخبگانی در مسیر ساخت تمدن نوین اسلامی حرکت کنند.

محمدی یادآور شد: موضوع برنامه‌های تعارف ملل مسائل مختلف جهان اسلام است و قطعاً یکی از مسائل اصلی و جدی جهان اسلام مسئله فلسطین و قدس شریف است که مسئله اصلی دنیای اسلام به شمار می‌رود.

معاون دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) افزود: امروز دور هم جمع شده‌ایم تا یک‌بار دیگر با آرمان‌های فلسطین و قدس تجدید بیعت کنیم و در کنار همدیگر این پیام را به دنیا مخابره کنیم که ما دانشجویان بین‌المللی همواره در مسیر آرمان فلسطین با استقامت و پرقدرت خواهیم ایستاد و به زودی آزادی قدس شریف را همه با شاهد خواهیم بود.

به گزارش تسنیم، همچنین در این برنامه دانشجویان غیرایرانی دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) اعم از دانشجویان عراقی، سوری، لبنانی و فلسطینی سرود آزادی قدس را یک‌صدا خواندند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.