اختصاص بیش از ۷۰ درصد سهم سبد کودی یارانه‌ای گلستان به اوره

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان از اختصاص بیش از ۷۰ درصد سهم سبد کودی یارانه‌ای گلستان به کود اوره خبر داد.

سید صمد ضیائی گفت: کود‌های کشاورزی، یکی از موثرترین نهاده‌های کشاورزی است که نقش مهمی در افزایش کمیت و کیفیت تولید محصولات کشاورزی دارد.

او افزود: خوشبختانه در سال ۱۴۰۱، علی رغم مشکلات بسیار در این مسیر، کشاورزان گلستانی با کمبود کود اوره مواجه نبودند واین شرکت از حیث تامین کود اوره رکورد زد.

ضیائی ادامه داد: سهمیه ابلاغی کود اوره امسال، ۱۴۱ هزار و ۹۵۱ تن است که از این مقدار تاکنون ۸ درصد از برنامه ابلاغی به میزان ۱۱ هزا رو ۳۶۱ تن تامین شده است.
او با بیان اینکه این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد رشد داشته است، افزود: توانستیم میزان کود مصرفی در ابتدای سال را نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۶۱ درصدافزایش دهیم.

او همچنین از هدایت و حمل روان کود اوره از مبادی‌های کشور بندر عباس و مجتمع پتروشیمی پردیس (بندر امام) در انبار‌های سازمانی این شرکت خبرداد و افزود: روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن کود اوره فله کیسه گیری وبه انبار‌های کارگزاری استان حمل می‌شود.

ضیایی کود اوره را یکی از پر مصرف‌ترین و از گلوگاه‌های اصلی افزایش عملکرد تولیدعنوان کرد که برای رشد گیاه، افزایش جوانه زنی، حتی میوه دهی و برای تقویت فیتوپلانکتون‌ها در داخل استخر‌ها و همچنین برای مصرف آببندان‌های پرورش ماهیان گرمابی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار