آموزش ۴۰ هزار سرباز اوکراینی برای آغاز عملیات تهاجمی جدید

ارتش اوکراین با آماده سازی نیرو‌ها و تجهیزات نظامی خود به دنبال آغاز عملیات تهاجمی علیه مواضع نیرو‌های روسی در جبهه‌های شرقی است.

با پایان یافتن زمستان سخت در اوکراین، ارتش این کشور در حال آماده سازی خود برای انجام عملیات‌های تهاجمی به منظور باز پس‌گیری مناطق شرقی این کشور از دست نیرو‌های روسی است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، ارتش اوکراین در حال آموزش بیش از ۴۰ هزار سرباز این کشور به منظور آغاز عملیات‌های تهاجمی است.  ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین ادعا می‌کند کی یف هر سانتی متر مربعی را که نیرو‌های روسی تصاحب کرده اند را بازپس خواهد گرفت. 

کی‌یف جذب نیرو و آموزش آن‌ها را از ماه فوریه (بهمن ماه) آغاز کرده است و با رسیدن تسلیحات وعده داده شده آمریکا و متحدانش به اوکراین در نظر دارد طی هفته‌ها و ماه‌های آتی عملیات تهاجمی خود را آغاز کند. با این حال، انتشار اسناد محرمانه دولت آمریکا که بخشی از آن مربوط به جنگ اوکراین می‌شود در روند اجرایی عملیات نیرو‌های این کشور در جبهه‌های شرقی اختلال ایجاد کرد.

روسیه در ماه سپتامبر با برگزاری همه پرسی چهار منطقه لوهانسک، دونتسک، خرسون، و زاپروژیا را به خاک خود ضمیمه کرد. براساس دکترین هسته‌ای مسکو، در صورتی که خاک این کشور هدف حمله نظامی قرار گیرد این کشور می‌تواند از تسلیحات هسته‌ای استفاده کند. 

تحلیلگران می‌گویند این خطر وجود دارد که در صورتی که نیرو‌های اوکراینی به انجام عملیات در شرق این کشور و تصرف مناطق ضمیمه شده به خاک روسیه مبادرت ورزند، مسکو از تسلیحات هسته‌ای استفاده کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
هر سانتی متر خاک اوکراین مال شهروندای همونجاست نه اوکراین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
فعلا دست آمریکاست که آزمایشگاه تاسیس کرده
Iran (Islamic Republic of)
بدون نام
۱۰:۳۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
زنده باد اوکراین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلاح هسته ای تنها دگر کشی نیست و اونها بخوبی آگاهند و امکان ندارد استفاده شود.
آخرین اخبار