«سودان» بهانه جدید آمریکا برای اعزام سرباز به آفریقا

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد نیرو‌های نظامی خود را در شرق آفریقا افزایش خواهد داد.

پنتاگون در حالی اعلام کرد که نیرو‌های خود را در شرق آفریقا افزایش می‌دهد که رئیس جمهور آمریکا احتمالا کارمندان سفارت این کشور در سودان را به کشور بازگرداند.

به گزارش «آناتولی»، «کولونل ویل ونتورا» سخنگوی پنتاگون گفت که ستاد فرماندهی آمریکا در آفریقا اوضاع سودان را تحت نظر دارد و با افزایش خشونت و درگیری‌ها، برنامه‌ها و راهبرد‌های مناسبی را اتخاذ خواهد کرد.

او در ادامه گفت: در صورت نیاز برای انتقال امن کارمندان سفارت آمریکا در سودان، نیرو‌های دیگری در موقعیت‌های نزدیک به سفارت خواهیم افزود.

پیش از این کارشناسان بین‎‌المللی تایید کردند که آمریکا و رژیم صهیونیستی در پشت ناآرامی‌های سودان هستند و هدف اصلی آن‌ها نیز نابودی این کشور و تجزیه آن است.  ژنرال دقلو که طی توطئه‌ای مشترک با رئیس خودش ژنرال عبدالفتاح البرهان نظام عمر البشیر رئیس جمهور سابق این کشور را با کودتای سال ۲۰۱۹ کنار زد و سرنگون کرد، در صدد بود تا پس از تقویت نیرو‌های خودش که تعداد آن‌ها به بیش از یکصد هزار نفر قدرت را در سودان در دست بگیرد.

ژنرال البرهان و ژنرال دقلو با همدستی یکدیگر توطئه کردند تا علیه توافقنامه انتقال قدرت به غیرنظامیان را که در سال ۲۰۲۱ به دست آمد، کودتا کنند. آن‌ها با حمایت آمریکا و رژیم اشغالگر اسرائیل عهد خود را شکستند و قول خود را زیر پا گذاشتند. فرماندهان ارتش سودان فریب وعده‌های دروغین آمریکا را در خصوص افزایش رفاه و شکوفایی در سودان خوردند و با تقسیم کشور و جدا شدن منطقه نفت‌خیز جنوب از سودان موافقت کردند و به این ترتیب بیش از یک سوم خاک کشور را از دست دادند. این فرماندهان از اشتباهات خود عبرت نگرفتند و در ازای حذف نام سودان از فهرست کشور‌های حامی تروریسم و دریافت کمک‌های مالی سخاوتمندانه، قدم در راه عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل گذاشتند، اما جز گرسنگی و توهم و ویرانی هیچ نتیجه‌ای عاید آن‌ها نشد. 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۸:۵۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
امریکا در سودان شدیدا یوفو پیدا کرده چون در سوریه نتوانست هیچ یوفویی پیدا کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
سکوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
عاقبت شیفتگان مکنت و قدرت سر به گور خواهند سپرد.
آخرین اخبار