صد‌ها نفر در سوئد علیه پیوستن به ناتو تظاهرات کردند

صد‌ها نفر در سراسر سوئد علیه پیوستن این کشور به ناتو در خیابان‌های شهر‌های مختلف تظاهرات کردند.

مردم سوئد امروز شنبه در اعتراض به پیوستن این کشور به ناتو دست به تظاهرات زدند.  چندین سازمان و نهاد غیردولتی مانند انجمن صلح و داوری سوئد، انجمن «نه به سلاح‌های هسته ای» و برخی از مقامات احزاب سیاسی این کشور در برپایی این تظاهرات دست داشته اند.

به گزارش خبرگزاری شینوآ، گزارش‌ها حاکیست که تظاهرات کنندگان از رویکرد همیشگی استکهلم در حفظ بی‌طرفی حمایت کردند.

«گونیل برگ» یکی از شرکت کنندگان در این تظاهرات و از سازمان دهندگان کمیته «گوتنبرگ برای صلح» گفت: «ما اینجا هستیم، چون خواستار آزاد شدن از هرگونه ائتلاف هستیم».

مردم معترض همچنین پلاکارد‌هایی با مضمون مخالفت با پیوستن سوئد به ناتو را با خود حمل می‌کردند که روی برخی از آن‌ها شعار نه به ناتو و ناتو فرزندانمان را در ازای یک دلار می‌کشد به چشم می‌خورد.

مردم سوئد بطور سنتی علاقه‌ای به پیوستن به ناتو نداشتند، اما پس از آغاز جنگ اوکراین، استکهلم تغییر موضع داد و درخواست عضویت در این پیمان نظامی را ارائه کرد. فنلاند در همسایگی سوئد اخیرا به این سازمان پیوست، اما استکهلم بدلیل مخالفت ترکیه تاکنون نتوانسته است به ناتو ملحق شود. مقام‌های غربی امیدوارند که سوئد نیز بزودی به عضویت این سازمان درآید.

نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اکثریت مردم سوئد خواهان الحاق به ناتو هستند، اما بسیاری از آن‌ها همچنان نگران تبعات عضویت در این سازمان هستند، زیرا روسیه هشدار داده است که در صورت پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو «دیگر مذاکره‌ای درباره منطقه بالتیک عاری از تسلیحات هسته‌ای انجام نخواهد شد.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۲۱:۱۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
کشورهای اسکاندیناوی که در بالا روسیه قرار دارند در گذشته ای نه چندان دور کشور به حساب نمی امدند و بالا ی روسیه هم همچین برای همین امر یود که در زمان قاجار روسها با توطئه‌های تاریخی ۱۷ شهر را از ایران جدا کردند کشورهای که شش ماه شب و شش ماه روز هستند حال عضو ناتو و یا داعش باشند که اینک شهروندان انان در خاورمیانه در حال انجام وظیفه حال چه شد انان به اینچنین اهمیت سوق الجیشی رسیدن داشتن سیاست مداران با تدبیر یکی از مهمترین عوامل ان است
آخرین اخبار