چین و سنگاپور رزمایش دریایی مشترک برگزار می‌کنند

چین و سنگاپور قرار است رزمایش دریایی مشترک خود را در آبهای مجاور سنگاپور برگزار کنند.

وزارت دفاع چین امروز (دوشنبه) اعلام کرد که نیروی دریایی چین و سنگاپور رزمایش مشترکی را اواخر ماه آوریل آغاز می‌کنند و آن را تا اواسط ما مه ادامه خواهند داد.

نیروی دریایی ارتش آزادی‌بخش خلق چین (PLA) همچنین  قرار است در رویداد IMDEX آسیا-رویداد پیشتاز دفاع دریایی آسیا- که از ۳ تا ۵ می‌در سنگاپور برگزار می‌شود، شرکت کند. هیئتی از این ارتش هم به سمینار‌های بین‌المللی درباره ایمنی دریایی دعوت خواهند شد.

این رزمایش درحالی انجام می‌شود که تنش‌ها در تنگه تایوان در حال افزایش است، چین که تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند، هرگونه اقدام آمریکا و کشور‌های غربی را مداخله قلمداد می‌کند، به تازگی هم سفر «تسای اینگ ون» رئیس تایوان، به آمریکا و دیدار با «کوین مک کارتی» رئیس مجلس نمایندگان این کشور، خشم پکن را به همراه داشت و چین اقدام به انجام یک رزمایش دریایی بزرگ در آب‌های مجاور این جزیره کرد. مقامات تایوانی طی روز‌های اخیر بار‌ها اقدام چین به برگزاری رزمایش در نزدیکی این جزیره را تقبیح کرده اند، اما تاکید دارند به آن واکنشی ملایم نشان می‌دهند و قصدی برای تشدید تنش‌ها و یا انجام اقدامات تحریک آمیز در برابر اقدام چین ندارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار