هشدار مکرون در خصوص احتمال انتخاب مارین لوپن در انتخابات بعدی فرانسه

رئیس‌جمهور فرانسه پیش‌بینی کرد که احتمال دارد سیاستمدار راست‌گرای افراطی این کشور رئیس‌جمهور آینده باشد.

«امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، در هشداری اعلام کرد که اگر چالش‌های کنونی در این کشور جدی گرفته نشوند، حزب میانه‌روی این کشور در انتخابات ۲۰۲۷ فرانسه شکست خواهد خورد و «مارین لوپن» سیاستمدار راست‌گرای افراطی، پیروز خواهد شد.

مکرون در مصاحبه با روزنامه لُ پاریزین گفت: «لوپن قرار است به بزرگترین برنده سیاسی آشفتگی جاری در کشور تبدیل شود. اگر ما نتوانیم به چالش‌های کشور پاسخ دهیم و عادت به دروغ گفتن یا انکار واقعیت را ایجاد کنیم، مارین لوپن به قدرت خواهد رسید.»

مکرون پیشنهاد کرد یعنی مقامات فعلی باید به نحوی همزمان در «صنعتی‌سازی مجدد» و همچنین در «بوم‌شناسی» و ادعایی «مبارزه برای خدمات عمومی‌مان» موفق شوند. او همچنین در بخشی دیگر بر روی موضع خود در اصلاحات بازنشستگی ایستاد و گفت که تنها اشتباه واقعی در مورد آن تبلیغ نکردن این حرکت نامطلوب در بین مردم به اندازه کافی بود و گفت: «شاید اشتباه این بود که به اندازه کافی حضور نداشتم تا بتوانم اصلاحات را مورد توجه قرار دهم و خودم آن را انجام دهم.»

مارین لوپن سه بار نامزد انتخابات ریاست جمهوری بوده است که هر سه بار هم ناموفق بود، او دو نامزدی اخیر خود را به مکرون باخت و مکرون را به ایجاد «شکاف کامل» بین مردم فرانسه و ریاست جمهوری متهم کرد.

روز گذشته اعلام شد که نظرسنجی موسسه «ایفوپ» برای نشریه ژورنال «دو دیمانش» بیانگر آن است که تنها ۲۶ درصد از فرانسویان از عملکرد رئیس‌جمهورشان رضایت دارند؛ این میزان محبوبیت نسبت به نظرسنجی ماه گذشته دو پله سقوط را نشان می‌دهد. این سومین ماه متوالی سقوط محبوبیت مکرون یعنی از زمان اعتراضات ضد اصلاحات  و نیز از سال ۲۰۱۷ تاکنون است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
این لوپنه باید اول راستشو به مردمش بگه که جهان سومیا میتونن نابودشون کنن و اینو از مردم فرانسه مخفی نکنه
آخرین اخبار