افزایش ۱۰ درصدی آزادی زندانیان در چهارمحال و بختیاری

رئیس کل دادگستری و رئیس کمیته ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری چهارمحال و بختیاری، از افزایش ۱۰ درصدی آزادسازی زندانیان در سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه قبل از آن خبر داد.

احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: بر اساس داده‌های آماری به دست آمده در سال گذشته میزان آزادی زندانیان از زندان‌های شهرکرد، بروجن و لردگان و نیز اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی و کانون اصلاح و تربیت مجموعاً به میزان ۱۰ درصد افزایش داشته است. 

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ موافقت با درخواست عفو زندانیان نیز بیش از ۷۵۰ درصد افزایش داشت. 


بیشتر بخوانید


رئیس کل دادگستری استان در خصوص اعمال مجازات‌های جایگزین حبس و اشتغال به کار زندانیان در کارگاه‌های خارج از زندان گفت: در طول ۱۴۰۱ برای ۲۵۶ نفر از زندانیان دستور اعمال پاپبند الکترونیکی صادر شد. 

وی تصریح کرد: پارسال به منظور اشتغال زندانیان و کمک به معیشت خانواده‌های ایشان تعداد ۵۶۸ زندانی در کارگاه‌های خارج زندان به کارگیری شدند که این مهم نسبت به سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۳۹ درصد افزایش داشت.

در این جلسه کمیته ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان موضوع مشکلات و محدودیت‌های استفاده از پابند‌های الکترونیکی توسط مددجویان زندانی بررسی و مقرر شد در این خصوص مکاتبات لازم با دادستان محترم کل کشور صورت پذیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار