مدیرکل کمیته امداد استان تهران اعلام کرد:

فعالیت ۶۹ خانه امداد در سطح استان تهران/ شناسایی و ساماندهی بیش از ۱۴ هزار نیازمند از طریق خانه‌های امداد

مدیرکل کمیته امداد استان تهران از فعالیت ۶۹ خانه امداد در سطح استان تهران خبر داد و گفت: خانه‌های امداد در سال ۱۴۰۱ نسبت به شناسایی و ساماندهی بیش از ۱۴ هزار نیازمند اقدام کرده اند.

سید ابوالفضل پرپنچی با ارائه گزارشی از فعالیت خانه‌های امداد در سطح استان تهران، افزود: هم اکنون ۲۰۲۰ محله در سطح کشور از خدمات طرح ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار بهره مند می‌شوند که از این تعداد، ۶۹ خانه امداد در سطح استان تهران نسبت به شناسایی و ساماندهی نیازمندان در محلات فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ خانه‌های امداد در سطح استان تهران نسبت به شناسایی و ساماندهی ۱۴ هزار و ۵۸۱ نفر نیازمند در سطح استان اقدام کرده اند، اظهار کرد: از این تعداد ۵ هزار ۸۴۷ زن سرپرست خانوار، هزارو ۱۲۳ خانواده دارای سرپرست زندانی، هزار و ۸۵۱ خانواده دارای سرپرست معتاد در حال ترک، هزار و ۷۲۵ خانواده دارای سرپرست از کارافتاده، ۲ هزار و ۷۲۹ خانواده بدسرپرست و دارای شرایط خاص، ۴۵۴ نفر معلول و ۸۵۲ نفر بیماران اعصاب و روان هستند.

پرپنچی با اشاره به اینکه در حوزه بهداشت و درمان ۹ هزار و ۱۳۵ نفر با معرفی خانه‌های امداد تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند، عنوان کرد همچنین برای هزار و ۴۳۰ نفر در طرح پزشک خانواده پرونده الکترونیکی تشکیل شد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران ادامه داد: همچنین ۲ هزار و ۱۶ نفر نیز جهت ثبت نام در صندوق بیماران خاص و صعب العلاج معرفی شدند که برای این تعداد ۳۷۱ میلیون و ۷۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان توسط صندوق بیماران خاص و صعب العلاج پرداخت شد.

وی بیان کرد: ۴ هزار و ۳۵۵ نفر نیز در قالب طرح‌های شریف استار ویژه نوجوانان و جوانان، دانش آموزان مقطع تحصیلی متوسطه، بازمانده از تحصیل و بازگشت به تحصیل ۶ تا ۱۱ سال و ۱۲ تا ۱۷ سال به حوزه آموزش و پرورش معرفی شدند.

پرپنچی عنوان کرد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی ۲ کانون فرهنگی محله، ۳۲ گروه سرود محلات تشکیل شده و ۳۲ طرح قرآنی کوچه به کوچه، ۳۷ مورد تعیین جشن شاخص هر محله و ۵۱ مسابقه ورزشی در محلات در طی سال ۱۴۰۱ در محلات کم برخوردار برگزار شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران اضافه کرد: در حوزه ورزشی نیز ۷۸ نفر در مسابقات فوتبال خیابانی شرکت کردند و مرحله مقدماتی فوتبال خیابانی با حضور ۴۴ تیم برگزار شد.

وی به ارائه خدمت در حوزه مهارت آموزی و اشتغال اشاره کرد و گفت: در حوزه مهارت آموزی و اشتغال ۳۰۱ نفر از افراد بیکار و جویای کار ثبت نام شدند؛ هزار و ۶۴۰ نفر از مهارت‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند و ۸۰ دانشجو از طرح توان امداد در جهت ایجاد کسب و کار‌های استارتاپی استفاده می‌کنند.

پرپنچی خاطرنشان کرد: همچنین به هزار و ۹۱۵ نفر تسهیلات اشتغال زایی خرد با احتساب سرانه ۵۰ میلیون تومان، مبلغ ۹۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران نی یادآور شد: در حوزه عمران و مسکن نیز ۹ هزار و ۸۹۲ خانوار در سایت icc.maskan.ir از طریق خانه‌های امداد ثبت نام کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار