جدیدترین اخبار جنگ اوکراین

از تشدید حملات در باخموت تا رونمایی روسیه از تانک‌های تی ۱۴ خود در اوکراین

اوج تقابل میان نیرو‌های روسی و اوکراینی اکنون در جبهه‌های شرقی و شهر باخموت متمرکز شده است.

با طولانی شدن جنگ اوکراین خطر گسترش آن به کشور‌های اطراف و نیز تقابل مستقیم میان روسیه و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شدت گرفته است. این در حالی است که نیرو‌های اوکراینی با دریافت تجهیزات پیشرفته غربی سودای آزادسازی مناطق از دست رفته در شرق این کشور را دارند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین امروز (سه‌شنبه) مدعی شد نیرو‌های روسی در حال بمباران گسترده و کورکورانه جبهه‌های شرقی هستند به طوری که در یکی از این حملات یک موزه در شهر کوپیانسک هدف قرار گرفت که طی آن دو زن جان خود را از دست داده و شماری نیز زیرآوار ماندند. 

مقامات امنیتی اوکراین نیز اعلام کردند روسیه به اقدامات تهاجمی خود در مناطق باخموت، آودیوکا و مارینکا در جبهه‌های شرقی شدت بخشیده و هم‌اینک اوج درگیری‌ها میان دو طرف در شهر باخموت متمرکز شده است. 

خبرگزاری دولتی ریا روسیه در خبری اعلام کرد مسکو برای نخستین‌بار استفاده از تانک‌های جنگی جدید تی ۱۴ را برای هدف قرار دادن مواضع نیرو‌های اوکراینی وارد نبرد این کشور کرده است. با این حال این تانک‌های تهاجمی و پیشرفته تاکنون برای عملیات‌های تهاجمی و حمله مستقیم مورد استفاده قرار نگرفته‌اند. 

در خبری دیگر، رئیس کلیسای قدرتمند ارتدوکس روسیه، روس‌هایی را که اقدام به خدمت به کشور نمی‌کنند را دشمنان داخلی نامید. 

از جنبه بین‌المللی نیز سوئد امروز از اخراج ۵ دیپلمات روسی از این کشور خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
فیلمهای زنده تصویر برداری شده برعکس سخنان زلنسکی هست نیروهای اوکراینی هرجا مجبور به عقب نشینی هستند کل مراکز فرهنگی موتوری بهداشتی و آموزش عالی و پرورشی و مر اگر خصوصی و تاسیسات زیر بنایی با خاک یکسان فیلم برداری تا روس‌ها را متهم نمایند که گفته های اسیران و فراری های اوکراینی هم موضوع بیشتر اثبات مینماید
آخرین اخبار