وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

استفاده بیش از ۳۰۰ هزار نفر از قابلیت جدید پیام رسان‌های ایرانی تنها در ۲۴ ساعت + فیلم

عیسی زارع پور گفت: در ۲۴ ساعت اولی که شرایط برای اجرایی شدن طرح اتصال پیام رسان‌های ایرانی به یکدیگر فراهم شد، بیش از ۳۰۰ هزار نفر این قابلیت جدید را در گوشی‌های خود فعال کردند.

عیسی زارع پور  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: در ۲۴ ساعت اولی که شرایط برای اجرایی شدن طرح اتصال پیام رسان‌های ایرانی به یکدیگر فراهم شد، بیش از ۳۰۰ هزار نفر از مردم عزیزمان این قابلیت جدید را در گوشی‌های خود فعال و استفاده کردند.

وی گفت:البته آمار چند روز اخیر را نداریم، اما به هر شکل با توجه به آن که امکان جدیدی برای پیام رسان‌های داخلی است حتما مورد استقبال خصوصا آن‌هایی که از پیام رسان‌های داخلی استفاد می‌کنند که بیش از ۷۰ درصد مردم نیز هستند قرار می گیرد و پیش بینی می‌کنیم استقبال خوبی نیز خواهد شد.

زارع‌پور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره رعایت اصل ۲۵ قانون اساسی در پیام رسان‌ها اظهار داشت: بر اساس قانون و فتوای مقام معظم رهبری دسترسی به اطلاعات خصوصی کاربران غیر قانونی و حرام است.

وی با تاکید بر اینکه وزارت ارتباطات بر حفظ اطلاعات مردم در فضای مجازی تاکید دارد، یادآور شد: حفظ اطلاعات مردم مشمول اصل ۲۵ قانون اساسی است؛ اطلاعات مردم در فضای مجازی جزو حریم شخصی آنهاست و شرعا و قانونا کسی حق دسترسی به آن‌ها ندارد.

زارع پور درباره اتصال پیام رسان‌های داخلی به یکدیگر توضیح داد: در مرحله نخست این کار، اتصال پیام‌رسان‌ها به یکدیگر انتقال فایل و پیام ممکن شده و در مرحله بعدی امکان تشکیل گروه بین این پیام رسان‌ها فراهم خواهد شد.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار