قشم قلب فرهنگی و پنجره ورود ایران است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: جزیره قشم پنجره ورود ایران به بازار‌های اقتصادی و سرمایه گذاری در منطقه خلیج فارس و دروازه گفتگو‌های فرهنگی است.

 عادل پیغامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در همایش مشترک مدیران وزارت امور خارجه و سازمان منطقه آزاد قشم، با اشاره به ۲۱ نوع طراحی لنج متنوع در تاریخ قشم، گفت: قلب تمدن خلیج فارس به لحاظ میراث فرهنگی و تمدن دریایی در هر روستای جزیره با ویژگی‌های خاص آن قابل مشاهده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: اتصالات فرهنگی با کشور‌های حوزه خلیج فارس، شمال آفریقا و حتی شبه قاره هند از مهمترین مزیت‌هایی است که می‌تواند برای معرفی بهتر قشم و استفاده از ظرفیت‌های آن مورد استفاده قرار بگیرد.

پیغامی با بیان اینکه تاکنون پنج برنامه جامع بین المللی و ملی برای توسعه جزیره قشم تدوین شده است، گفت: ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار هاب انرژی سلخ با چهار مجموعه پالایشگاهی و پتروشیمی دارای مجوز و ۲۰۰ میلیون متر مکعب خوراک گاز برای این حوزه از ویژگی‌هایی است که می‌تواند قشم را تبدیل به هاب جدید انرژی کشور و منطقه کند.

مدیرکل اقتصاد مقاومتی وزارت خارجه هم در این همایش گفت: نقش وزارت خارجه به عنوان یک نهاد مرتبط با امور خارجی که با گرایشات اقتصادی همراه است، در سال ۱۴۰۲ که با شعار "مهار تورم و رونق تولید" مزین شده، بسیار برجسته‌تر شده است.

علی چگنی مدیرکل اقتصاد مقاومتی وزارت خارجه گفت: رویکرد این وزارتخانه در خصوص مناطق آزاد به عنوان بخشی که می‌تواند برای مقابله با تحریم‌ها و رونق روابط اقتصادی با خارج عملکرد خوبی داشته باشد، ویژه است.

او گفت: جزیره قشم با داشتن ظرفیت‌های بسیار در ایجاد بنادر جدید، می‌تواند نقش ویژه‌ای در توسعه اقتصاد دریامحور بازی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.