در منطقه آزاد قشم؛

بهره برداری از ۱۲ طرح اقتصادی و عمرانی از طریق ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور

۱۲ طرح اقتصادی و عمرانی در منطقه آزاد قشم،در دو بخش دولتی و خصوصی و با سرمایه گذاری ارزی بیش از ۲۰ میلیون دلار و ۳۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، این طرح‌ها در دو بخش دولتی و خصوصی و با سرمایه گذاری ارزی بیش از ۲۰ میلیون دلار و ۳۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در بخش‌های نفت و انرژی، عمرانی، صنعتی، تجاری، و گردشگری امروز با حضور رئیس جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.

با افتتاح این طرح‌ها برای بیش از ۴ هزارنفر زمینه اشتغال فراهم شده است.

رئیس جمهور: جزیره قشم جاذبه های کم نظیر گردشگری دارد
رئیس جمهور در مراسم بهره برداری از این طرح ها با اشاره به جاذبه های گردشگری جزیره قشم گفت: در دولت های یازدهم و دوازدهم شمار ورود گردشگران خارجی به کشور دو برابر شد اما متاسفانه با شیوع کرنا این وند متوقف شد.
 
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی افزود: جزیره قشم با جاذبه هایی مانند جنگل حرا، در جهان کم نظیر است و این ظرفیت خوبی برای رونق اقتصاد جزیره و بویره مردم بومی است.
 
وی گفت: بنا بر اعلام مسئولان منطقه آزاد قشم، نوروز امسال ورود گردشگران به قشم در حدود 15 درصد سال 98 است که نشان از رعایت محدودیتهای کرونایی از سوی مردم دارد.
صادرات نفت از جاسک طرحی استراتزیک است
حجت الاسلام و المسلمین  روحانی با اشاره به طرح انتقال نفت از گوره استان بوشهر به جاسک در شرق هرمزگان نیز گفت: امسال با بهره برداری از این طرح برای اولین بار نفت ایران از دریای عمان نیز صادر می شود که این مسئله از نظر استراتزیک بسیار مهم است.
 
وی گفت: طول این خط بیش از هزار کیلومتر است برای اجرای آن نیاز به لوله های با قطر 42 اینچ خارجی بود و به علت تحریم ها نمی شد این لوله ها را وارد کرد تا اینکه متخصصان داخلی این نوع لوله را در کشور ساختند و از واردات آن بی نیاز شدیم.

در این مراسم عباسیان سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم گفت طرح توسعه اسکله بندر تجاری بهمن با سرمایه گذاری سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی و پهلو گیری همزمان ۱۴ فروند شناور و لنج‌های تجاری و باری ۵ و ۱۰ هزار تنی، کارگاه ساخت شناور‌های هزار تنی با سرمایه گذاری ۲۰ میلیون دلاری، مجتمع تجاری معراج با زیربنای ۱۴۷ هزار مترمربع و سرمایه گذاری ۱۷ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی از جمله مهمترین این طرحهاست که به بهره بردری رسید.


بیشتر بخوانید


او افزود: در بخش صنعت نفت، گاز و انرژی هم  راه اندازی آزمایشگاه مرجع فرآورده‌های نفت و مشتقات گازی با سرمایه گذاری ۱۸۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی و اسکله سوخت‌رسانی شرکت ستاره قشم با سرمایه گذاری دو هزار و ۸۵۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی،سایت مسکونی ۶۵ هکتاری با چهار هزار میلیارد ریال هزینه،توسعه ساحل نقره ای با ۶۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار  از دیگر طرح‌هایی است که امروز افتتاح شد.

عباسیان گفت: همچنین بخش گردشگری مجتمع اقامتی و گردشگری به نام ساحل نقره‌ای هم با سرمایه گذاری ۶۲۰ میلیاردی بخش خصوصی آغاز به کار می‌کند.

سرپرست منطقه آزاد قشم افزود برای اجرای این طرحها ۸۵درصد بخش خصوصی و ۱۵ درصد بخش دولتی هزینه کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.