احداث بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در حاشیه مشهد پیشرفت ۳۰ درصدی دارد

رئیس اداره نظارت بر طرحهای عمرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۳۰ درصد از عملیات اجرایی مرحله نخست بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی پیامبر اعظم (ص) واقع در حاشیه شهر مشهد اکنون انجام شده است.

سید مهدی صداقت روز چهارشنبه در بازدید از عملیات ساخت بیمارستان پیامبر اعظم (ص) در گفت وگو با خبرنگاران افزود: عملیات اجرایی این پروژه درمانی در فضایی به مساحت ۵۸ هزار متر مربع از اردیبهشت ماه سال گذشته در مشهد آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه درمانی از زمان شروع عملیات اجرایی تحت هیچ شرایطی تعطیل نشده است، بیان کرد: در این پروژه بیمارستانی چهار هزار و ۲۰۰ تن میلگرد به کار رفته و در ساخت آن از بهترین مصالح ساختمانی استفاده شده است.

رییس اداره نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در ساخت این پروژه تلاش بر این است تا پایان سال جاری اسکله آن به اتمام برسد و طبق پیش بینی ها، عملیات اجرایی آن دهه مبارک فجر سال ۱۴۰۴ به پایان خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه در بیمارستان پیامبر اعظم به تمامی گروه های بیماران خدمات ارائه خواهد شد، گفت: در عین حال خدمات ویژه ای در حوزه زنان و طب اورژانس برای این بیمارستان پیش بینی شده است.

صداقت اظهار داشت: تاکنون در این پروژه درمانی از ظرفیت خیران نیک‌اندیش حوزه سلامت استفاده نشده است، درحالیکه می توان از این ظرفیت برای پایان یافتن عملیات آن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه اعتبار ساخت بیمارستان پیامبر اعطم ابتدا هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام شده بود، تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت ها تاکنون ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و به طور متوسط برای هر تخت ۴.۵ میلیارد تومان هزینه مورد نیاز است.

وی گفت: کلانشهر مشهد با کمبود سه هزار تخت بیمارستانی برای خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران امام رضا(ع) مواجه است.

بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی پیامبر اعظم در زمینی به مساحت پنج هکتار و با زیر بنای ۶۰ هزار متر مربع در منطقه شهرک شهید رجایی و در شرق مشهد در حال احداث است.

زمین این طرح را آستان قدس رضوی با پیگیری استانداری خراسان رضوی تامین کرده است و طبق پیش بینی ها مراحل ساخت آن چهار سال به طول خواهد کشید. در حال حاضر منطقه شرق مشهد فاقد بیمارستان است و ساخت این بیمارستان موجب افزایش دسترسی مردم ساکن در مناطق کم برخوردار به مراکز درمانی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار