ترویج علم وارد آیین‌نامه ارتقاء می‌شود

وزیر علوم گفت: در بازنگری آیین‌نامه ارتقا ماده‌ای را لحاظ می‌کنیم که ترویج علم و عمومی کردن آن، مثل تولید علم امتیاز داشته باشد.

محمدعلی زلفی‌گل،وزیر علوم گفت: خدا را شاکریم که به یمن پیروزی انقلاب اسلامی، در آموزش عالی پیشرفت‌های قابل توجهی رخ داد؛ تعداد دانشجو‌ها ده‌ها برابر شد؛  دوره دکترا راه اندازی شد و ده‌ها رشته دکترا دایر شد و دانشگاه‌ها جایگاه بین‌المللی پیدا کردند.

وزیر علوم افزود: در طی چهار دهه پس از انقلاب اسلامی، رتبه اول منطقه را کسب کرده و نزدیک هشتاد هزار مقاله پژوهشی معتبر بین‌المللی منتشر کردیم.ما الان دانشمندانی داریم که در دنیا صاحب نظریه هستند و در میان فهرست یک درصد دنیا قرار دارند که این موفقیت‌ها حاصل تلاش جامعه علمی علیرغم تحریم‌های استکبار است.

وی افزود: علم به انسان قدرت فرا‌زمانی و فرامکانی می‌دهد و مورد احترام همه جامعه است.

زلفی‌گل گفت: نظم نوین جهانی را علم تعیین می‌کند و کشورها، سرمایه‌گذاری در دانشگاه را عامل پیشرفت می‌دانند.

وزیر علوم تاکید کرد: علم موجب ایجاد ارزش افزوده در منابع و معادن می‌شود و دانایی عامل توانایی جامعه است.

زلفی‌گل گفت: در راستای توسعه پژوهش، گرنت اعضای هیئت علمی و حمایت از پایان‌نامه‌ها را افزایش دادیم و از دانشمندان یک و دو درصد برتر حمایت کردیم.

وی افزود: به‌زودی اعتبار تجهیزات آزمایشگاهی و پایگاه‌های علمی هم توزیع می‌شود و به تناسب عملکرد پژوهشی از اساتید حمایت می‌شود.

زلفی‌گل گفت: کارت گرنت اعضای هیئت علمی طراحی شده است و اعتبار گرنت در آن واریز می‌شود و صرف امور پژوهشی خواهد شد که این طرح، امسال اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به پایه‌های تشویقی گفت: اگر اساتید ضوابط این آیین‌نامه را رعایت کنند در سال می‌توانند تا سه پایه تشویقی دریافت کنند.

زلفی‌گل تاکید کرد: اعضای هیت علمی در سامانه‌های الکترونیک دانشگاه که در معرض دید جامعه علمی است حضور فعال داشته باشند و برای افزایش جایگاه دانشگاه از نظر رویت‌پذیری علمی تلاش کنند.

گفتنی است، در پایان این نشست، برنامه راهبردی دانشگاه ارومیه از سال ۱۴۰۲ تا سال ۱۴۰۶ و کتاب کارکرد‌های فرهنگی تربیتی پیاده‌روی اربعین رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار