معاون وزیر صمت:

شناسایی ۳۰۰ واحد صنعتی دانش‌بنیان در کشور

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از شناسایی ۳۰۰ واحد صنعتی دانش‌بنیان شدن در کشور خبر داد.

علی رسولیان گفت: احداث شهرک‌های صنعتی بزرگ برای استان اردبیل بلامانع است چرا که در حال حاضر هیچ محدودیتی در واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران واحدهای تولیدی و صنعتی وجود ندارد و در حال حاضر نیز 13 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی در وضعیت راکد قرار دارند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه حمایت مسئولان و دولت برای توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی جزو اولویت‌های اساسی است می گوید: به دنبال توسعه مناطق محروم با هدف ایجاد شهرک‌های صنعتی هستیم تا بتوانیم اشتغال مربوط به حوزه صنعت را ارتقا داده و 40 درصد اشتغال مربوط به این حوزه را توسعه می‌دهیم.

به گفته او، شناسایی 300 واحد صنعتی که مستعد دانش‌بنیان شدن هستند با حمایت‌های انجام یافته در دستور کار قرار گرفته که در حال حاضر 120 واحد تبدیل به واحدهای دانش‌بنیان شده و درصدد هستیم تا واحدهای تولیدی را به سمت دانش‌بنیان بودن سوق دهیم.

رسولیان گفت: 40 درصد اشتغال‌زایی کشور مربوط به صنایع کوچک بوده و تخصیص تسهیلات بانکی به صنایع کوچک را باید در اولویت قرار دهیم که این موضوع نیازمند ارائه راهکارهای اساسی و رفع مشکلات مربوط به سرمایه در گردش صنایع کوچک است.

او می گوید: شناسایی و احیای واحدهای صنعتی از اولویت‌های اساسی وزارت صمت است که به همین منظور در طول سال‌های گذشته توانسته‌ایم بیشتر از 3 هزار واحد از صنایع کوچک را احیا و به چرخه تولید بازگردانیم که در این زمینه توجه به تامین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی به عنوان اولویت مهم و ضروری در اولویت است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: احیای 3 هزار و 32 واحد صنعتی در کشور و به چرخه بازگرداندن واحدهای راکد برای به مرحله توانمندی رساندن آن‌ها را با جدیت پیگیری می‌کنیم و درصدد هستیم بخش عمده‌ای از اشتغال کشور و فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی را در این حوزه رقم بزنیم.

رسولیان می گوید: توجه به اشتغال پایدار در مناطق محروم برای توسعه صنایع و ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی و نیز سوق‌یابی به سمت خوشه‌های صنعتی در کشورها جزو اولویت‌های اساسی و مهم است و در این زمینه راه‌اندازی 120 خوشه صنعتی در کشور تحقق یافته است.

به گفته او، فعالیت 85 شهرک تخصصی در کشور نیز از اهم مواردی است که با الگوگیری از توسعه زنجیره تولید در قالب خوشه‌های صنعتی هدفگذاری شده است.

رسولیان گفت: احصای یک هزار و 600 نیاز فناورانه در کشور برای 110 مجموعه فناورانه در کشور تامین منابع شده و اقدامات لازم برای تامین زمین و زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی کشور در حال رقم خوردن است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.