هشدار دامپزشکی به ورود دام‌های بدون هویت به شهر زاهدان

رئیس اداره دامپزشکی زاهدان نسبت به ورود دام‌های بدون هویت به شهر زاهدان هشدار داد.

حامدگنجعلی رئیس اداره دامپزشکی زاهدان نسبت به ورود دام‌های بدون هویت به شهر زاهدان هشدار داد و گفت: حمل هرحیوانی پس از تایید سلامت توسط دامپزشکی می‌بایست با رعایت اصول قرنطینه‌ای بعنوان ارزانترین راه کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها با اخذ مجوز حمل بهداشتی و از طریق سامانه یکپارچه قرنطینه دامپزشکی انجام شود.

حامدگنجعلی  گفت: از شورای اسلامی روستاها، معتمدان، تعاونی‌ها بویژه دامداران عزیز درخواست می‌شود که مانع از ورود دام‌هایی که به صورت غیرقانونی، فاقد هویت و بدون مجوز حمل بهداشتی، به دامداری شوند، زیرا عدم رعایت اصول قرنطینه‌ای می‌تواند بهداشت وسلامت گله وحتی خود دامداران را به خطر بیندازد.

وی بیان کرد: گزارش و مشاهده تعدادی تک سمی که بدون هویت بوده و منشا و سلامت آن‌ها هم مشخص نیست می‌تواند موجب شیوع بیماری‌های خطرناکی مثل مشمشه و هاری شود و مردم می‌بایست نسبت به این ورود و خروج‌های غیرقانونی حساس بوده و از طریق سامانه گویای ۱۵۱۲ دامپزشکی گزارشات، شکایات، پیشنهادات وانتقادات خود را به اداره دامپزشکی زاهدان اعلام کنند.

رئیس اداره دامپزشکی زاهدان تاکید کرد: باید توجه کرد که اکثر بیماری‌هایی که برای انسان مخاطره آمیزاست و می‌تواند جان انسان را به خطر بیندازد، زئونوز بیماری مشترک بین انسان و دام است که از دام آلوده به انسان منتقل می‌شود.

برچسب ها: دام ، گوشت قرمز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار