عبور هواپیما و ناو جنگی آمریکا و فرانسه از تنگه تایوان

به دنبال عبور هواپیما و ناو جنگی آمریکا و فرانسه از تنگه تایوان، ۱۹ هواپیما و پهپاد چینی نیز بر فراز آسمان این تنگه به پرواز درآمد.

آمریکا امروز (جمعه) اعلام کرد یک هواپیمای نظامی این کشور از بر فراز تنگه تایوان به پرواز در آمده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آلن ریچارد، معاون رئیس پارلمان فرانسه نیز امروز اعلام کرد یک ناوجنگی فرانسوی از تنگه تایوان عبور کرد. امنیت تایوان یک موضوع مهم و عامل نگرانی برای ماست. ما مقامات خود را تشویق می‌کنیم تا در مورد امنیت این تنگه هوشیاری خود را حفظ کنند. 

این امر در حالی رخ داده است که چین این تنگه را جزو قلمروی داخلی خود می‌داند و واشنگتن و متحدانش آن را جزو آب‌های بین المللی به شمار می‌آورند. 

آمریکا و متحدان غربی اش به طور متداول اقدام به عبور از تنگه تایوان به منظور رد ادعا‌های مالکیتی چین می‌کنند. این در حالی است که حمایت واشنگتن و متحدانش از استقلال تایوان، باعث خشم پکن و افزایش اقدامات نظامی این کشور در نزدیکی جزیره تایوان شده است. 

وزارت دفاع تایوان امروز (جمعه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد چین در حال استفاده از نوع جدیدی از پهپاد‌های تهاجمی در اطراف جزیره تایوان است. این پهپاد‌ها توانایی حمل تسلیحات بیشتر و سنگین تری را دارند. 

این بیانیه می‌افزاید: ما طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد ورود ۱۹ هواپیمای نظامی چینی به حریم هوایی خود بودیم. یکی از این هواپیما‌های نظامی پهپاد تی بی ۰۰۱ است که در اطراف جزیره اقدام به گشت زنی کرده است. این پهپاد تهاجمی از مدل‌های جدید پهپاد‌های چینی است که قابلیت حمل تسلیحات بیشتری را دارد.

باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا برای نخستین بار در سال ۲۰۱۲ از سیاست چرخش به آسیا در روابط خارجی ایالات متحده خبر داد. از آن زمان تاکنون واشنگتن و متحدانش در حال گسترش حضور خود در شرق آسیا بوده و به دنبال اعمال سیاست مهار علیه چین هستند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
مرگ بر سیاستمداران امریکایی وفرانسوی
آخرین اخبار