سازمان ملل: وضع حقوق بشر در سودان رو به وخامت است

دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای نسبت به وضع حقوق بشر در سودان اظهار نگرانی کرد.

دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای در وبسایت خود گفت: دو هفته پس از آغاز درگیری‌های شدید، وضعیت حقوق بشر در سودان همچنان «رو به وخامت» است. 

در این بیانیه آمده است که صد‌ها هزار نفر از مردم خانه‌های خود را ترک کرده‌اند تا به هر قیمتی مکان‌هایی با امنیت بیشتر پیدا کنند. هزاران نفر در مناطق مسکونی که در آن جنگ در حال وقوع است، با حملات هوایی، گلوله باران و استفاده از سلاح‌های سنگین درگیر هستند و تلاش می‌کنند از هر دوره آرامش برای رسیدن به مکان‌هایی که امنیت بیشتری دارند استفاده کنند.

این سازمان به مشکلاتی از جمله «غارت، اخاذی، کمبود شدید غذا، آب، برق، سوخت و دسترسی محدود به مراقبت‌های بهداشتی» اشاره کرده و می‌گوید نگران «خطر جدی» تشدید خشونت در این کشور است. 

دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه خود از طرفین خواسته «فورا» به خصومت به ویژه در مناطق مسکونی پایان دهند و هدف قرار دادن جمعیت غیرنظامی و زیرساخت‌ها را متوقف کنند.

روز گذشته نیز، فرحان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل گفت بر اساس گزارش یونیسف ۹ کودک در درگیری‌های سودان جان خود را از دست داده اند. وی همچنین از مجروح شدن ۵۰ کودک و توقف درمان ۵۰ هزار کودک مبتلا به سو تغذیه در این کشور خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار