آخرین تحولات سودان:

بمباران مواضع نیرو‌های واکنش سریع در سودان/کشته شدن ۳۰۳ غیرنظامی

با وجود آتش بس در سودان درگیری میان ارتش سودان و نیرو‌های واکنش سریع همچنان ادامه دارد و تاکنون بیش از ۳۰۰ غیرنظامی جان خود را از دست دادند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که نبرد با سلاح های سبک و سنگین امروز پنجشنبه بین ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع در حومه کافوری در شرق خارطوم شمالی شدت گرفت.

این خبرنگار اعلام کرد هواپیماهای جنگی بار دیگر اهداف نیروهای پشتیبانی سریع در منطقه کافوری را بمباران کردند. اوایل امروز، نیروهای پشتیبانی سریع اعلام کردند که ارتش یک کمپ متعلق به آنها را در همان منطقه بمباران کرده است.

انجمن پزشکی سودان امروز پنجشنبه اعلام کرد که تعداد کشته شدگان غیرنظامی از آغاز درگیری‌ها به ۳۰۳ نفر و زخمی‌ها به ۱۸۴۸ نفر رسیده است. با این حال آخرین آمار کشته شدگان ۵۱۲ کشته و هزاران زخمی است.

 دو طرف درگیر نیروهای کمکی خود را وارد میدان کردند که نگرانی از تشدید درگیری جدید را افزایش داد، در حالی که تلاش ها ادامه دارد آنها را به مذاکره و برقراری آتش بس دائمی سوق بدهند.  به نظر می‌رسد با اعلام چندین‌باره آتش‌بس در سودان و از سرگیری تنش‌های نظامی میان دو طرف به صورت همزمان، کارکرد این آتش‌بس‌ها زیر سوال رفته است. این آتش‌بس در نخستین ساعات بامداد روز جمعه به پایان می‌رسد.

در همین راستا مدیر کل سازمان بهداشت جهانی درباره وضعیت سودان گفته است: در خارطوم فعالیت ۶۱ درصد از مراکز درمانی متوقف شده است. به گفته وی، با توجه به ادامه درگیری‌ها انتظار می‌رود مرگ و میر در این کشور به دلیل کمبود خدمات اولیه بهداشتی افزایش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار