یک آمریکایی دیگر در سودان کشته شد

کاخ سفید از کشته شدن یک شهروند آمریکایی دیگر در اثر ادامه خشونت‌ها میان ارتش و نیرو‌های واکنش سریع در سودان خبر داد.

جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید، امروز چهارشنبه، در یک کنفرانس مطبوعاتی مجازی ضمن اعلام این خبر به خبرنگاران گفت که واشنگتن برای برقراری آتش‌بس دائمی در این کشور بحران‌زده آفریقایی تلاش می‌کند

وی افزود: خشونت در سودان به‌طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است و واشنگتن فعالانه برای تسهیل تخلیه تعداد اندکی از آمریکایی‌هایی که مایل به ترک این کشور هستند، تلاش می‌کند.

کربی بر لزوم حفظ و تمدید آتش‌بس در سودان برای مقابله با بحران انسانی تاکید کرد و افزود: «ما به همکاری دیپلماتیک با طرف‌ها برای دستیابی به آتش‌بس دائمی در سودان ادامه خواهیم داد.»

آتش بس سه روزه بین ارتش سودان و نیرو‌های واکنش سریع از دیروز در این کشور برقرار شده است؛ با این حال تداوم درگیری‌ها در این کشور بیش از ۵۰۰ کشته بر جای گذاشته است.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از صبح روز شنبه (۲۶ فروردین) میان نیرو‌های ارتش و نیرو‌های پشتیبانی سریع بر سر قدرت آغاز شده است و باوجود اعلام آتش‌بس درگیری‌ها در مناطق مختلف این کشور همچنان ادامه یافت. حملات متقابل ارتش سودان و نیرو‌های پشتیبانی سریع به یکدیگر به اموال عمومی خسارت وارد و تامین آب و برق را در برخی مناطق از خارطوم با مشکل مواجه کرده است. همچنین طبق آخرین آمار اعلامی، تعداد تلفات درگیری‌ها در این کشور به بیش از ۵۰۰ کشته و بیش از ۴ هزار زخمی افزایش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
اگه مردم دنیا بدونن آمریکائیا چه خوابی براشون دیدن یه آمریکایی زنده نمیذاشتن
آخرین اخبار