هر مدرسه، یک یادواره شهدا

استاندار یزد گفت: برگزاری یادواره‌های بزرگداشت شهدا در مدارس از اهمیت و تاثیرگذاری بالایی برخوردار است.

 مهران فاطمی استاندار یزد در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان، دفاع مقدس را گنج بی پایان دانست و گفت: باید اقدامات و فعالیت‌های ویژه و شاخصی در حوزه دفاع مقدس و تکریم شهدا صورت گیرد.

 استاندار یزد همچنین با اشاره به نگاه ویژه استان به حوزه فرهنگی از منابع حاصل از یک درصد فروش معادن، اظهارداشت: از این محل نیز اعتبارات خوبی برای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در نظر گرفته می‌شود.
 
دکتر فاطمی در بخش دیگری از سخنانش به گزارش ارائه شده از برنامه‌های بنیاد شهید استان در سال ۱۴۰۲ بر اساس تقویم مناسبت‌های ملی و مذهبی اشاره و تصریح کرد: جامعه دانش آموزی و دانشجویی استان نیز در اجرای این برنامه‌ها مشارکت داده شوند.

استاندار یزد در ادامه با بیان اینکه برگزاری یادواره‌های بزرگداشت شهدا در مدارس از اهمیت و تاثیرگذاری بالایی برخوردار است، گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا با شعار «هر مدرسه، یک یادواره» ارزشمند است و حمایت‌های لازم در این راستا انجام می‌شود.
 
او با اشاره به موضوعات مطرح شده در خصوص تاثیرات سرگذشت پژوهی شهدا در روحیه دانش آموزان و دانشجویان، بیان کرد: با توجه به سبقه دانشگاه آزاد اسلامی یزد در تکریم شهدا، به عنوان دانشگاه هدف استان در این امر انتخاب و در وهله بعد به سایر دانشگاه‌ها تسری یابد.

 فاطمی در همین راستا ادامه داد: بر این اساس می‌توان نمره‌های تشویقی برای دانشجویانی که در این راستا اقدام می‌کنند لحاظ شده و در پایان سال، در قالب رویدادی از پژوهش‌های برتر تجلیل شود.
 
او در بخش دیگری از سخنانش بر تدوین برنامه‌ای هدفمند جهت دیدار مدیران و بدنه اداری با تمام خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان و رزمندگان پیشکسوت دوران دفاع مقدس در طول سال ۱۴۰۲ تاکید کرد. 

بالاترین مقام اجرایی استان یزد همچنین به لزوم توجه ویژه به موزه‌های شهدا اشاره و تصریح کرد: اعتبارات لازم برای رسیدگی به مسائل مربوط به موزه‌های شهدا اختصاص یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار