مهدی چمران در آئین بهره برداری از ایستگاه متروی علامه جعفری در بخش توسعه غربی خط ۴ متروی تهران، گفت: یکی از اصرارهای ما در شوراهای دوره گذشته نامگذاری بزرگراهی به نام علامه جعفری بود که این کار صورت گرفت و خوشبختانه امروز نیز این ایستگاه مترو به نام علامه جعفری نامگذاری شد. شخصیت بزرگ کشور و جهان اسلام که فردی نابغه و تاثیرگذار بود و بنده نیز افتخار شاگردی ایشان را داشتم.
وی افزود: انتظار ما از متروی تهران این است که هر ماه ایستگاهی را افتتاح و عقب ماندگیهای قبلی را جبران کند. سرعت مترو در گذشته زیاد بود، اما چند سالی است که کند شده بود و خوشبختانه دوباره این روند سرعتی آغاز شده و امیدواریم شاهد افزایش خطوط و ایستگاههای مترو باشیم.
رییس شورای شهر تهران ادامه داد: در اولین طرح جامع حمل و نقل تهران پیش بینی شده بود که ۱۰ درصد از حمل و نقل توسط مترو انجام شود که ما بر روی ۳۰ درصد تاکید داشتیم که خوشبختانه نهایتا ۳۰ درصد پذیرفته شد.
چمران ادامه داد: در جلسه قبلی افتتاح مترو در حضور رئیس جمهور عنوان کردم که خطوط و ایستگاهها ساخته میشود و مردم هم آماده استفاده هستند، ولی واگن لازم برای جابجایی آنها وجود ندارد. استقبال مردم از مترو بسیار زیاد است، اما سرفاصلهها و معطلیها زیاد است و باید کمتر شود و این مهم با افزایش واگن در خطوط مترو امکانپذیر است؛ لذا امیدواریم با همت دولت و پرداخت پیش پرداختها این کار انجام شود.
وی تاکید کرد: ما منتظریم، اما متاسفانه هنوز پیش پرداختها انجام نشده تا ساخت واگنها آغاز شود. امیدواریم هر چه زودتر این کار انجام شود تا پس از ۱۴ ماه واگنها را تحویل بگیریم.
رئیس شورای شهر تهران در بخش دیگری از صحبتهای خود ضمن تبریک نهم اردیبهشت ماه روز شوراها گفت: امیدواریم شوراییها در ارائه خدمات به مردم شهرهای خود موفق باشند و ما هم به عنوان شورای شهر تهران در ارائه خدمات به مردم تهران توفیق داشته باشیم.
مهدی چمران در پایان آئین بهره برداری از ایستگاه متروی علامه جعفری در جمع خبرنگاران نیز گفت: روند کار مترو چند سالی بود که کند شده بود، اما خوشبختانه این کار سرعت دوباره گرفته تا خطوط و ایستگاهها آماده شوند. در خصوص تامین واگن نیز شهردار تهران اعلام کردهاند که فردا آخرین جلسه برای طی شدن آخرین مراحل پیش پرداخت واگنهاست. با تکمیل این روند واگنها در واگن سازی تهران ظرف ۱۴ ماه آینده تکمیل خواهند شد.
وی ادامه داد: حدود ۱۱۳ دستگاه واگن نیز که از ابتدا تا انتها در کشور ساخته میشود تا پایان سال آماده خواهد شد تا رنج و ناراحتی کمبود واگنها در مترو تهران برطرف شود.
رییس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش بیش از حد تعیین شده نرخ بلیت مترو در شورا گفت: شاید تخلفی ناشی از اشتباه پیاده کردن نرخ بلیت مترو رخ داده باشد، اما افزایش نرخ بلیت مترو متوسط ۲۵ درصد بوده است. اگر جایی اشتباهی رخ داده باید اشتباه برطرف شود و به دنبال اجرای افزایش ۲۵ درصدی باشند.