تأمین ۳ هزار هکتار زمین در طرح جهش تولید مسکن کرمانشاه

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از تأمین ۳ هزار هکتار زمین در طرح جهش تولید مسکن کرمانشاه خبر داد.

مهرداد آهکی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت : ۱۹۸ هزار نفر در سامانه اقدام ملی طرح جهش تولید مسکن ثبت‌نام کردند که ۶۲ هزار نفر از این تعداد به دلیل شرایط فرم ج قرمز با عنوان داشتن سابقه مالکیت یا دریافت تسهیلات یا سابقه اسناد مالکیتی و… تائید صلاحیت شدند و راه و شهرسازی باید در قبال آن‌ها پاسخگو باشد.

وی افزود: سامانه اقدام ملی طرح جهش تولید مسکن به مناسبت‌های مختلف باز خواهد شد و در صورت بازگشایی افرادی که خود را حائز شرایط می‌بینند می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

آهکی با بیان اینکه مهمترین گام در انجام عملیات ساخت و ساز مسکن، داشتن زمین است، تصریح کرد: به منظور اجرای طرح جهش تولید مسکن، زمین مورد نیاز در استان کرمانشاه تامین شده است.

وی افزود: در سنوات گذشته ۳۰۰ هکتار زمین در استان کرمانشاه تامین شده، اما در حال حاضر سه هزار هکتار زمین در اختیار داریم و نسبت به تامین زیرساخت‌های اولیه اقدام کرده‌ایم.

آهکی گفت: آغاز عملیات اجرایی فاز بعدی است که بر این اساس تا حدود دو سه ماه گذشته عملیات اجرایی در حدود ۱۳ هزار واحد مسکونی شروع شده که در آینده نزدیک پنج هزار واحد دیگر به این تعداد افزوده می‌شود همچنین افزوده شدن ۱۰ هزار واحد دیگر نیز در دست اقدام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مکان‌یابی واحد‌های مسکونی در طرح جهش تولید مسکن عمدتا در نقاط مختلف استان به ویژه غرب و جنوب شرق شهرستان کرمانشاه انجام شده البته تعدادی از زمین‌ها به‌صورت خودمالک احداث می‌شوند که اراضی آن توسط مالکین تامین شده است.

آهکی تصریح کرد: اراضی مورد نیاز برای اجرای طرح جهش تولید مسکن در شهرستان‌های استان کرمانشاه تامین و توافق با مالکین و اخذ استعلامات نیز انجام شده البته در یکی دو شهرستان سقف تامین زمین بر اساس سهمیه اعلام شده تکمیل است هرچند که از نظر تعداد افراد ثبت‌نام شده در هیچ جای استان مشکلی وجود ندارد.

وی درباره تامین مسکن برای خبرنگاران، افزود: درصدد هستیم همه اقشار از جمله خبرنگاران از مسکن منتفع شوند و برای آن‌ها زمین با شرایط بهتری تامین شود تا در مجتمع‌هایی با شرایط مشابه از مسکن برخوردار شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: احداث مسکن حدود دو سال زمان می‌برد البته به عواملی نظیر تامین منابع مالی شامل وام بانکی و سهم آورده متقاضیان بستگی دارد و ممکن است قدری طولانی شود برهمین اساس متقاضیان در زمان‌های اعلام شده وجوه خود را واریز کنند تا مشمول تاخیر در تحویل مسکن نشوند، زیرا این موضوع سبب افزایش قیمت واحد مسکونی خواهد شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار