تشکیل کارگروه بازنگری فنی کاهش طبقات پروژه‌های مسکن ملی کرمانشاه

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از تشکیل کارگروه بازنگری فنی کاهش طبقات پروژه‌های مسکن ملی کرمانشاه خبر داد.

مهرداد آهکی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به هزینه بالای ساخت واحد‌های چند طبقه در پروژه‌های مسکن ملی، گفت : در استان کرمانشاه کارگروهی مهندسی برای بازنگری فنی کاهش طبقات پروژه‌های مسکن ملی بدون اینکه به کیفیت آن‌ها آسیبی وارد شود، تشکیل شده است.

وی افزود: هدف از تشکیل این کارگروه اقدامی برای کاهش قیمت تمام شده پروژه‌ها بدون تأثیر منفی بر کیفیت ساخت و ساز آن‌ها است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه تصریح کرد: این کارگروه برای بررسی دقیق تأثیر کاهش طبقات بر قیمت‌ها تشکیل شده به فرض اگر فضا‌های پرت ساختمان‌های چند طبقه (۶ طبقه) مانند راهروها، پارکینگ (که خود یک طبقه از واحد‌ها در برمی گیرد)، اتاق آسانسور، و خود آسانسور، حذف شود، چقدر بر هزینه‌های پروژه‌ها کم می‌شود.

آهکی تصریح کرد: اگر پروژه‌های مسکن ملی در واحد‌های ۲ و سه طبقه ساخته شود مطمئناً بسیاری از قیمت‌ها خود به خود حذف می‌شود، اما چه مقدار مساحت زمین و محیط سازی بیشتر لازم است، باید محاسبه دقیق شود.

وی کاهش هزینه‌ها برای متقاضیان را از دیگر اهداف مهم تشکیل این کارگروه عنوان کرد و گفت: اگر تأیید شود با کاهش طبقات؛ هزینه‌های ساخت پروژه‌های مسکن ملی در نهایت کاهش می‌یابد، مطمئناً سهم آورده متقاضیان نیز کاهش می‌یابد در مقابل کیفیت ساخت و ساز‌ها ارتقا داده می‌شود و متقاضیان به جای واحد ۷۵ و ۸۵ متری صاحب واحد‌های با متراژ بیشتر می‌شوند، زیرا راهروها، اتاق آسانسور و دیگر فضا‌های پرت ساختمان‌های چند طبقه دیگر نخواهد بود.

آهکی با بیان اینکه تأمین زمین پیش نیاز اجرای همه پروژه‌های مسکن ملی است، بیان کرد: زمین برای تمام پروژه‌های مسکن ملی در سطح استان کرمانشاه تأمین شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار