مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: ۲۰۰ هکتار ذرت دانه‌ای در قزوین برای نخستین بار به شکل قراردادی کشت شد.

حسن جلیلوند مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: ۲۰۰ هکتار ذرت دانه‌ای در قزوین برای نخستین بار به شکل قراردادی کشت شد مجموع برنامه کشت این محصول برای سال زراعی جاری ۴۰۰ هکتار بود.

وی اظهار کرد: کشت قرادادی یکی از سیاست‌ها و اولویت‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی به شمار می‌رود که موجب ساماندهی به کشت محصولات اساسی شده و حذف واسطه‌ها و تضمین درآمد کشاورزان را با خود به دنبال خواهد داشت.

جلیلوند با بیان اینکه کشاورزی قراردادی موجب ثبات در تامین و تولید محصولات استراتژیک و مهم می‌شود، گفت: با توسعه کشت قراردادی، کشاورزان خرده مالک به شکل سازمان یافته تری مورد حمایت قرار می‌گیرند و دغدغه تامین مالی نخواهند داشت.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه قزوین در اجرای کشاورزی قراردادی از استان‌های پیشگام کشور به شمار می‌رود، اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۳۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از کشت گندم و ۷۰۰ هکتار کشت چغندر قند نیز به شکل قراردادی انجام شده است.

وی اضافه کرد: کشت دانه‌های روغنی شامل کلزا و کامیلنا در استان قزوین نیز امسال به شکل قراردادی انجام شد.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار زمین کشاورزی است و بیشترین حجم کشت محصولات زراعی در آن نیز به محصولات علوفه‌ای و گندم اختصاص دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.