نماینده ولی فقیه در گلستان مطرح کرد:

اولویت به کارگیری نیرو‌های بومی در پتروشیمی گلستان

نماینده ولی فقیه در گلستان بر به کارگیری نیروهای بومی در پتروشیمی استان تاکید کرد.

حجت الاسلام حکمت علی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری صبح امروز پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت با آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در این دیدار از تلاش‌های قوه قضاییه برای حل مشکل ۱۷ ساله پتروشیمی گلستان قدردانی کرد و گفت: سفر رئیس قوه قضاییه به استان و تلاش‌های رئیس دادگستری گلستان، مسیر را برای گره گشایی از مشکل ۹۰ هزار سهامدار پتروشیمی، هموار کرد و خوشبختانه امروز به مرحله‌ای رسیدیم که کار اجرایی ساخت این طرح به زودی آغاز می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: از مسئولان می‌خواهیم در طرح پتروشیمی استان، اولویتشان به کارگیری نیرو‌های بومی منطقه باشد.

او افزود: در حال حاضر هماهنگی و تعامل خوبی ببن مسئولان اجرایی و قضایی استان وجود دارد که قابل قدردانی است.

حجت الاسلام والمسلمین حکمت علی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری هم در این دیدار بخشی از ماموریت‌های دیوان عدالت اداری را تشریح کرد و ضمن اشاره به اهداف مجموعه مدیریتی دیوان از اجرای سفر‌های استانی گفت: به منظور دسترسی راحت‌تر مردم، فرآیند‌های ثبت دادخواست‌های مردم به دیوان به صورت الکترونیک در سامانه سخا و هم از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و هم از طریق خودکاربری فراهم شده است.

او افزود: در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و دستور رئیس قوه قضاییه در سفر‌های استانی، در ملاقات‌های مردمی، درخواست‌های مردم را دریافت و دستور رسیدگی و پیگیری صادر می‌کنیم.

حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان هم در این دیدار گفت: در موضوع پتروشیمی ما ۱۶ ماه تلاش شبانه روزی کردیم و در گام نخست بررسی صلاحیت سرمایه گذار انجام شد و پس از اعلام کارشناسان مبنی بر عدم صلاحیت ایشان، با اختیاراتی که رئیس قوه قضاییه به استان داده بودند، مسئول هیئت مدیره، عزل و مسیر برای ورود هلدینگ خلیج فارس به عنوان سرمایه گذار جدید را هموار شد.

آسیابی افزود: در حال حاضر کلیه تشریفات قانونی انجام شد و فقط تشریفات ورود به فرابورس باقی مانده است.

او افزود: اقدامات انجام شده در موضوع پتروشیمی کار بزرگی بود و با راه اندازی آن ۵ تا ۶ هزار نفر فرصت شغلی در استان ایجاد می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرهان
۱۷:۰۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
باسلام اگر قرار نیرویی برای پتروشیمی بگیرید باید اول از خود سهامداران شروع کنید تا کمی از این همه آلام آنها کاسته بشه شاید سهامداری باشد که خودش یا اطرافیانش بیکار باشند