امام جمعه سمنان:

رشته‌های دانشگاهی متناسب با نیازهای کشور طراحی شود

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی گفت: رشته‌های دانشگاهی در کشور باید متناسب با نیازهای جامعه به ویژه بر اساس بازار کار طراحی و ایجاد شود.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به بالا بودن نرخ بیکاری در بین جوانان تحصیل‌کرده‌، گفت: اگر ایجاد رشته‌های دانشگاهی با نیازهای جامعه همراه نباشد، مشکلات امروز در حوزه اشتغال در آینده نیز تکرار خواهد شد.

وی، تربیت نیروی انسانی ماهر را مهمترین اولویت نظام آموزشی کشور در شرایط فعلی دانست و افزود: رشته‌های دانشگاهی باید بر اساس نیازهای روز کشور طراحی و راه‌اندازی شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه مسایل فرهنگی، مسایلی مهم و راهبردی است خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید برای مسئولیت‌پذیرکردن جوانان، رفع چالش‌های اجتماعی و خلاءهای فرهنگی برنامه‌ریزی کنند.

امام جمعه سمنان با اشاره به جایگاه تعلیم و تربیت در آموزه‌های دینی گفت: علم و علم‌آموزی در دین مبین اسلام از ارزش و جایگاه بی‌نظیری برخوردار است.

وی ادامه داد: ابوذر از پیامبر اکرم(ص) سوال کرد که حضور در مراسم تشییع جنازه عابد مهم‌تر است یا نشستن در جلسه بحث و گفت‌وگوی علمی، که حضرت پاسخ دادند یک ساعت نشستن در محضر علما و دانشمندان از شرکت در هزار تشییع جنازه که همه آنها هم شهید باشند، ارزشمندتر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.