امام جمعه سمنان:

به مطالبات کارگری درست و بحق رسیدگی شود

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی گفت: مطالبات کارگران در بخش‌های مختلف، درست و بحق است و باید رسیدگی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در دیدار جمعی از اقشار مختلف جامعه کارگری استان سمنان به مناسبت هفته کار و کارگر، با بیان اینکه مطالبات جامعه کارگری، مطالباتی درست، بحق و منطقی است اظهار کرد: مسایلی نظیر بیمه کارگران ساختمانی، امنیت شغلی و مشکلات رفاهی و معیشتی موضوعات مهمی است که مسئولان موظفند برای رفع آن‌ها تلاش کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان، ایجاد رفاه نسبی را حق طبیعی کارگران و آحاد مردم دانست و خاطرنشان کرد: متولیان بخش کارگری، رفع دغدغه‌های معیشتی کارگران را بطور مستمر پیگیری کنند.

وی با یادآوری دوران تحصیل خود در هنرستان، به اهمیت مهارت آموزی در حوزه کار و کارگری اشاره کرد و گفت: شان و منزلت کارگر در دین مبین اسلام و فرمایشات معصومین (ع) بی نظیر و غیرقابل انکار است.

وی با بیان اینکه اسلام کارگران را مجاهدان راه خدا می‌داند افزود: در حالیکه کارگران در غرب، عنصری برای افزایش سود سرمایه‌داران تلقی می‌شوند، دین اسلام کارگران را هم ردیف پیامبران می‌داند.

امام جمعه سمنان نیروی انسانی توانمند را مهمترین سرمایه هر کشوری عنوان کرد و گفت: اینکه پیامبر اکرم (ص) بر دستان کارگر بوسه می‌زند، به خوبی نگرش اسلام به موضوع کار و کارگر را بیان می‌کند.

وی با اشاره به نامگذاری شعار سال به عنوان سال «مهار تورم و رشد تولید» تصریح کرد: امروز رفع مشکلات اقتصادی مهمترین اولویت مسئولان است که رفع مشکلات اقتصادی نیز به توان و اراده کارگران گره خورده است. بار اصلی مهار تورم و رشد تولید بر دوش کارگران عزیز قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار