رئیس شورای شهر شیراز، از میزبانی این کلانشهر از شصت و هفتمین مجمع مشورتی روسای شورا‌های کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها در روز‌های ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت‌ماه خبر داد.

مهدی طاهری گفت: سومین حرم اهل‌بیت (ع) در اردیبهشت ماه، میزبان ۳۱ نفر از روسای شورای‌های اسلامی از سراسر کشور و همچنین وزیر کشور، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و رئیس شورای عالی استان‌ها خواهد بود.

او گفت: این نشست به ریاست مهندس چمران برگزار می‌شود، و نقش موثر و فرصت مناسبی به منظور بهره مندی از راهکار‌های نوین در شناسایی و رفع چالش‌های مدیریت شهری و مباحث مهم شهری در سطح کشور خواهد داشت.

رئیس شورای شهر شیراز گفت: برگزاری این نشست و مجمع علاوه بر موارد مذکور باعث انسجام و همبستگی بین شورا‌های مراکز استان‌ها و همچنین زمینه ساز مناسبی در راستای تبادل تجربیات و همچنین ارائه راهکار‌های نو به منظور از میان برداشتن چالش‌های مدیریت شهری محسوب می‌شود که با ارائه راهکار‌های عملیاتی خطاب به دولت و مجلس همراه خواهد بود.

طاهری گفت: تشکیل کمیسیون‌های چهارگانه، بررسی و طرح پیشنهاد اصلاح برخی از قوانین و مقررات مربوط به مدیریت یکپارچه شهری، و گزارش اعضا از معضلات و مسائل شهر‌های مراکز استان و مطرح شدن عناوین جلسات کمیسیون‌های تخصصی ۴ گانه و بررسی موضوعات بعنوان دستور جلسه اصلی این مجمع مشورتی در تحقق اهداف خواهد بود.

او گفت: علاوه بر مباحث مختلفی در پیگیری مصوبات قبلی این مجمع مطرح و مورد تبادل‌نظر قرار می‌گیرد و اعضای حاضر با برگزاری انتخابات و تشکیل چهار کمیسیون تخصصی، شامل کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری، کمیسیون حقوقی و کمیسیون عمران به موضوعات مهم و کلان مربوط به مناطق مختلف کشور می‌پردازند و با هم فکری و هم اندیشی با وحدت رویه در راستای نیل به اهداف کلان شهری قدم خواهند برداشت.

رئیس شورای شهر شیراز در پایان گفت: شوراها، بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم، با حاکمیت و نماد تجلی خرد جمعی هستند و یقیناً برگزاری اینگونه اجلاسیه‌ها و نتایج آن منتهی به ارائه خدمات مطلوب، شایان، شایسته به مردم شریف کشور می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار