معدوم سازی ۷۵ تن فرآورده دامی غیربهداشتی

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت : با نظارت تیم‌های دامپزشکی ۷۵ تن فرآورده دامی غیربهداشتی در مراکز عرضه از جمله قصابی‌ها و رستوران‌ها کشف و معدوم سازی شد.

حسین حیدری مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از اجرای طرح نظارت شرعی و بهداشتی بر ذبح دام‌های سبک و سنگین و طیور گوشتی استان خبرداد و گفت : در این طرح ملی ۳۳ تیم ثابت و سیار از ساعت ۸ تا ۲۰ در قالب تیم‌های مشترک دامپزشکی بر عرضه فرآورده‌های دامی در استان نظارت داشتند.

وی عنوان کرد: در نظارت شرعی و بهداشتی بر کشتار بیش از ۲۲ هزار رأس دام سبک و سنگین و ۲۵۰۰ هزار قطعه طیور گوشتی در کشتارگاه‌های استان نظارت شد که ۶۰ رأس دام سبک و سنگین و حدود ۴۵ هزار قطعه طیور گوشتی در کشتارگاه‌ها به دلیل عدم انطباق با ضوابط بهداشتی از چرخه مصرف خارج شد.

حیدری گفت: تیم‌های بهداشتی در اماکن مختلفی از جمله مکان‌های عرضه فرآورده‌های دامی مانند رستوران‌های بین راهی، قصابی‌ها، سردخانه‌ها و کشتارگاه‌ها حضور پیدا کردند و ۷۵ تن انواع فرآورده‌های خام دامی که با ضوابط شرعی و بهداشتی منطبق نبود معدوم شد.

وی از معدوم‌سازی ۸۰ کیلوگرم فرآورده دامی غیرقابل مصرف در شهرستان پاوه خبرداد و افزود: این مقدار فرآورده دامی غیربهداشتی از سه فروشگاه عرضه کننده کشف و امحا شد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه عنوان کرد: نظارت دامپزشکی بر مراکز عرضه فرآورده به صورت مستمر ادامه دارد و مردم می‌توانند هر گونه تخلف بهداشتی را به شماره ۱۵۱۲ یا سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ به اداره کل دامپزشکی اطلاع دهند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار