افزایش ۶۵ درصدی واکسیناسیون دام ها در سال گذشته

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت : در سال ۱۴۰۰ تعداد ۶ میلیون سر نوبت انواع واکسیناسیون رایگان در حوزه دام در زمینه بیماری‌هایی مثل بروسلوز، تب برفکی، آبله، پی پی آر انجام شد.

حیدری مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت : در سال ۱۴۰۱ با یک اقدام جهادی واکسیناسیون دام ها به ده میلیون و پانصد هزار رأس افزایش پیدا کرد یعنی ۶۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش واکسیناسیون صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه طیور حدود ۷۰۰ واحد مرغداری گوشتی مشغول به فعالیت است که این واحد‌ها در صورت جوجه‌ریزی در طول سال بیش از ۳۰ میلیون قطعه ظرفیت جوجه ریزی دارند و لذا یکی از استان‌های مطرح در حوزه طیور هستیم.

حیدری در خصوص آبزیان گفت: در حوزه تولید ماهیان گرمابی و سردابی استان‌های غیرساحلی جزو رتبه‌های بالای جدول قرار گرفته‌ایم یعنی در بین استان‌های غیر ساحلی از لحاظ پرورش ماهی حائز رتبه سوم یا چهارم هستیم. دامپزشکی متولی بهداشت آبزیان هستیم، ولی امورات اجرایی را اداره شیلات انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه تمام خدمات دامپزشکی به جهت حفظ و حراست از سرمایه‌های دامی به صورت رایگان انجام میشود، عنوان کرد: در حوزه دام سنگین جزو استان‌های پذیرنده دام هستیم. در استان کرمانشاه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار راس دام سنگین وجود دارد که تامین‌کننده دام استان از جمله استان‌های قم و مرکزی هستند.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به نظارت بهداشتی و شرعی بر عرضه فرآورده‌های خام دامی، بیان کرد: تعداد ۱۴ کشتارگاه صنعتی و سنتی در استان فعال است که یکی از آن‌ها در کنگاور، سه کشتارگاه صنعتی در کرمانشاه و مابقی در شهرستان‌ها هستند. متولی کشتارگاه‌ها شهرداری و بهره برداری از آن دامپزشکی است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.