رونمایی از طرح‌های محرومیت زدایی سپاه امام حسن مجتبی البرز

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه البرز از برگزاری آئین آبرسانی به ۱۰ طرح روستایی در این استان خبر داد و گفت: جهاد آبرسانی در سال جاری و از هفته بزرگداشت بسیج سازندگی برای تامین آب آشامیدنی ۱۵۱ روستای این استان آغاز می‌شود.

سرهنگ طیران با بیان این که ۴۵۱ طرح در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری رسید، گفت: با پیدایش قرارگاه امام‌حسن مجتبی (ع) اجرای ۸ پروژه در ۶ روستا به جهادسازندگی واگذار شد.

وی ادامه داد: سالیان سال این پروژه‌ها به بهره برداری نمی‌رسید و علت آن کمبود اعتبار و مناطق صعب العبور بود که پیمانکاران از پذیرش پروژه‌ها امتناع می‌کردند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه استان البرز با بیان اینکه بنابراین بسیج سازندگی در مدت ۹ ماه پروژه‌ها را با ۹۸ درصد پیشرفت به مرحله انجام رسانده است، گفت: در این حوزه استان البرز رتبه اول کشور را کسب کرد و در سال جدید ۱۵۸ روستا در دستور کار قرار گرفته است.
رییس سازمان بسیج سازندگی سپاه استان البرز گفت: اولویت‌های طرح‌های محرومیت زدایی سال ۱۴۰۲ در حوزه راه روستایی، مسکن محرومین، آبخیزداری، آبرسانی، کاشت نهال توسعه مراتع شهر مولد حاشیه نشینی و علم و فناوری به کمک دولت و دستگاه‌های ذی ربط می‌آییم.
وی ادامه داد: در حوزه اقتصاد مقاومتی سال قبل صندوق‌های قرض الحسنه را با ارزش افزوده بیشتر و صندوق مردم یار اشتغال زا تشکیل دادیم که حدود ۴۴۷ صندوق قرض الحسنه در سطح استان شکل گرفته است.
وی با بیان اینکه یک هزار و ۲۷۰ نفر شغل پایدار بیشتر در حوزه خانگی شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: ۱۵ تعاونی تولیدی پیگیری و ایجاد شد که امسال این بحث با قدرت بیشتری انجام می‌شود.
رییس جهاد سازندگی سپاه استان البرز با اشاره به بحث جهاد روشنایی و ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی گفت: این نیروگاه‌ها برای متقاضیان با تسهیلات قرض الحسنه و شرایط لازم انجام می‌شود که تاکنون ۲۳۶ نفر متقاضی ثبت نام و نیروگاه‌ها در حال نصب است و در هفته بسیج سازندگی استان می‌شود.
وی با بیان اینکه برای تحقق شعار سال اقدامات بسیج سازندگی در قالب تقویت و توسعه کسب و کار‌های خرد و خانگی و صنایع تبدیلی و تولیدی است، اظهار کرد: برای توسعه این حوزه راه اندازی بازارچه تولید و محصولات خانگی و اعطای تسهیلات قرض الحسنه برای تولیدی‌ها در دستورکار است.
وی در خصوص برنامه‌های بسیج سازندگی در هفته پیش رو که مزین به هفته تاسیس جهاد سازندگی است گفت: ۸ محور کار از فردا شروع شده است و ۷۲ اردوی جهادی در عرصه عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و درمانی در سطح مناطق حاشیه نشین و روستا‌ها خدمت رسانی می‌کنند.
وی با اشاره به برگزاری آئین آبرسانی به ۱۰ طرح روستایی، گفت: ۴ رزمایش کمک‌های مومنانه در سطح شهرستان‌های استان در این هفته انجام می‌شود.
وی با اشاره به اجرای طرح جمعه به جمعه در مناطق محروم استان بر مبنای کمک مومنانه و همچنین خدمات، گفت: به عنوان مثال در این طرح بسیج حقوق دان در زمینه مشاوره حقوقی و آزادی زندانیان فعالیت دارند. ضمن اینکه بسیج کارگری و بسیج فرهنگیان و ... برحسب نوع مسئولیت فعالیت خود را انجام می‌دهند.
طیران با اشاره به دیدار جهادگران منتخب با امام جمعه کرج و تمام ائمه جمعه نواحی در هفته بسیج سازندگی گفت: برپایی نمایشگاه دستاورد‌های جهادی، حضور جهادگران در نماز جمعه و همچنین عطرافشانی مزار شهدا و حضور جهادگران در رسانه‌های محلی، استانی و تبیین اقدامات انجام شده از دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی در این هفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
هکینهایی که سفرزیارتی می‌رن،اربعین می‌رن عزم جدی در محرومیت زدایی دارن