امام جمعه کرج:

جمعیت کشور رو به پیری می‌رود/ نمایندگان از عملکردشان به مردم بگویند

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: اگر روند فرزندآوری کشور همینطور پیش برود، جمعیت کشور رو به پیری می رود.

نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج درخطبه های نمازجمعه این هفته با بیان اینکه اگر روند فرزندآوری کشور همینطور پیش برود، جمعیت کشور رو به پیری می رود، گفت: در بحث فرهنگ سازی و گفتمان‌سازی فرزند آوری، کوتاهی‌هایی صورت گرفته است. 

او فرزند آوری و جوانی جمعیت را به عنوان یک تکلیف دینی، شرعی و قانونی برشمرد و افزود: در سال‌های اخیر به عناوین مختلف از فرزندآوری جلوگیری شد که نتیجه آن پیری جمعیت و تبعات فرهنگی اجتماعی متعدد است که امروز شاهدش هستیم. 

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: عده ای به بهانه های واهی همچون کمبود منابع، آذوقه و مایحتاج، محدود بودن پهنه زمین و کمبود مواد خوراکی و آشامیدنی معتقد بودند باید  فرزندآوری را کنترل کرد، فارغ از آن که خدای تعالی حکیم و روزی دهنده است. 

او علت بسیاری از مشکلات را تقسیم نادرست منابع، سوء مدیریت و برنامه ریزی و سیاست‌های نادرست دانست. 

امام جمعه کرج با تبریک ولادت امام هشتم علی ابن موسی الرضا(ع) گفت: باید سبک زندگی رضوی و اخلاق حسنه و پسندیده امام رضا(ع) سرلوحه زندگی ما قرار بگیرد. 

او افزود: امیدوارم همه ما پیرو امام رضا(ع) باشیم و اخلاق پسندیده و حسنه امام مهربانی را در زندگی خود به کار ببریم. 

آیت الله حسینی همدانی با تبریک فرا رسیدن هفتم خرداد سالروز افتتاح اولین مجلس شورای اسلامی در سال ۵۹ اشاره کرد و گفت: مجلس به تعبیر امام(ره) در راس امور است و دلیل آن این است که در چارچوب مقررات دین مردم در راس امور هستند و در هیچ کشور دنیا مردم سالاری همانند جمهوری اسلامی ایران پیدا نمی‌شود و همه مسئولان بی‌واسطه و با واسطه منتخب مردم هستند. 

او به نمایندگان مجلس شورای اسلامی توصیه کرد تا در فرصت باقی مانده و تاپایان دوره قوانین مهمی که کشور به آن ها نیاز دارد را پیگیری و تصویب کنند. 

نماینده ولی فقیه در البرز باقدردانی از فعالیت‌های سه نماینده استان در مجلس شورای اسلامی، گفت: نمایندگان درصورتی که  تصمیم به حضور و فعالیت در دوره بعدی مجلس را دارند باید عملکرد خود را به طور دقیق دراختیار مردم برای تصمیم و انتخاب بهتر قرار دهند و مردم نیز وظیفه دارند شاخص ها و معیارهای یک نماینده را که لازمه پیشرفت و توسعه کشور است شناسایی و درست انتخاب کنند. 

او با تاکید بر اینکه باید فریاد خواهی و استقلال طلبی و استکبار ستیزی از تریبون مجلس شنیده شود، افزود: نماینده مجلس باید تمام دغدغه اش توجه به اولویت‌ها و مسائل اساسی کشور باشد. 

آیت الله حسینی همدانی گفت: تصمیم گیری قوانین برای رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی و فراهم کردن  زندگی راحت تر برای مردم و از بین بردن محرومیت ها و تحول در نظام اداری، همکاری بین سه قوه و توجه به خانواده های شهدا؛ از اولویت‌های نمایندگان است. 

او به لایحه دولت برای حجاب نیز اشاره و تاکید کرد: لوایحی که ارائه می‌شود و به تصویب می رسد باید نقش بازدارندگی قانونی داشته باشد. 

امام جمعه کرج گفت: یکی از مسائلی که باید به آن توجه کرد آن است که آیا این لایحه توان مقابله با دشمنی های مربوط به گام دوم انقلاب را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
مسئولین لطف کنن قیمت همه چیرو بیارن پایین تا مردم بچه بیارن ادمی که حقوق ماهانش برجی ده ملیون باشه یا کمتر بعد ماهی سه چهار ملیون اجاره خونه باشه چطوری بچه بیاره خرجشو بده