دیدار نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با امیرعبداللهیان درباره حق‌آبه هیرمند

نمایندگان استان سیستان و بلوچستان درباره حق‌آبه هیرمند و بحران آب در این استان با وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کردند.

محمد سرگزی نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان نخبگان استان سیستان و بلوچستان شب گذشته میهمان حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و تعدادی از معاونان و مدیران ارشد وزارت امور خارجه بودند.

در این نشست نماینده مجلس شورای اسلامی و نمایندگان نخبگان استان سیستان و بلوچستان دغدغه‌های خود را به طور صریح در مورد بحران آب سیستان درمیان گذاشتند و بر پیگیری موثرتر حق‌آبه هیرمند از سوی دستگاه دیپلماسی تاکید کردند.

پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای متشکل از نخبگان استان برای ارائه پیشنهادات و راهکار‌های عملی برای حل معضلات استان سیستان و بلوچستان، درخواست از وزیر امور خارجه برای طرح مسائل و مشکلات مطرح شده در مورد استان سیستان و بلوچستان در هیئت دولت و پیگیری تشکیل نشست‌های نشست کمیساران آب بین ایران و افغانستان از دیگر محور‌های مطرح شده از سوی نمایندگان نخبگان استان سیستان و بلوچستان بود.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در این نشست با اشاره بر پیگیری‌های مستمر دکتر سرگزی، دکتر دهمرده و همه نمایندگان استان در مجلس، پیگیری موضوع حق‌آبه هیرمند را از وظایف ذاتی وزارت امور خارجه برشمرد و تاکید کرد همه گزینه‌ها و اقدامات در جهت آبادانی و زندگی بهتر ساکنان استان سیستان و بلوچستان در دولت با جدیت در دولت دنبال شود.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: دکتر رئیسی، رئیس جمهور و دولت جمهوری اسلامی ایران اهتمام ویژه‌ای به مسائل و مشکلات استان سیستان و بلوچستان دارد.

امیرعبداللهیان همچنین تاکید کرد: وزارت امور خارجه از ایجاد بازارچه‌های مرزی در مرز بین ایران و افغانستان و افزایش مراودات اقتصادی و داد و ستد میان مردم دوطرف مرز حمایت می‌کند و اجرایی شدن مصوبات نهاد‌های های بالادستی در این رابطه را پیگیری می‌کند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
تنها راهش عملکرد همانند دولت موقت افغانستان هست باید مهاجرین از مجوز دار تا بی مجوز ریپورت کنند تمام مشکلات از بیکاری مسکن اجاره ای تا معیشت کالا درست خواهد شد مردم هم راضی و آمار جرم و جنایت هم صفر خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
یوزاسیف
۱۵:۰۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
آقای وزارت خارجه اگه حرف حساب حالی طالبان نمی شه حرف زور که حالیشون می شه اینا هم واسه ما شاخ شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
از این به بعد بیشتر از مهاجرین افغانی در ایران کل ناهنجاریها بخاطر آنها می‌باشد پذیرایی کنید وقتش شده همه رو به کشورخودشون برگردونید هم بیکاری و هم جرم جنایت کمتر خواهد شد هر ناهنجاری در جامعه یک سرش به مهاجرین افغانی مرتبط هست
Iran (Islamic Republic of)
عیسی
۰۸:۴۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
حکو متی که هنوز چند صباحی از تشکیلش نمی گذرد اینگونه با قلدری جلو حقابه ایران را میگیرد وای به روزی که در منطقه ریشه کند و برای خود قدرتی شود
آخرین اخبار