خشونت قومیتی۲۳ هزار نفر را در شمال شرقی هند آواره کرد

خشونت‌های قومیتی در هند که موجب کشته شدن بیش از ۵۰ نفر شده، ۲۳ هزار تن از مردم شمال شرق هند را آواره کرد.

ارتش هند امروز (یکشنبه) اعلام کرد که نزدیک به ۲۳۰۰۰ نفر از ترس خشونت‌های قومی و قبیله‌ای در شمال شرقی هند فرار کرده اند. این درگیری‌ها که دستکم ۵۴ کشته برجای گذاشته است، اگرچه هیچ خشونت جدیدی طی روز یکشنبه رخ نداده است.

براساس گزارش پیپا نیوز هند، ناآرامی‌ها در ایالت مانیپور هفته گذشته از زمانی شروع شد که در راهپیمایی اعتراضی یک گروه قبیله‌ای مردم این قوم با پلیس درگیر شده، خانه‌ها و خودرو‌ها را به آتش کشیدند. ارتش هند هزاران نیرو را در این ایالت هم مرز میانمار مستقر کرده و سربازان نیز حکم تیر دریافت کردند. همچنین منع آمد و شد برقرار و اینترنت نیز قطع شده است.

ارتش روز یکشنبه گفت هیچ حادثه مهمی طی این روز گزارش نشده است و مقررات منع آمد و شد بین ساعت ۷ تا ۱۰ صبح در منطقه چورچندپور، یکی از مناطق اصلی نقطه درگیری، لغو شده است.

در ادامه گزارش ارتش هند آمده است: در ۲۴ ساعت گذشته ارتش از طریق رصد هوایی، پهپاد‌ها و استقرار بالگرد‌های ارتش در داخل دره ایمفال نظارت خود را افزایش داده است.

مقامات آمار رسمی تلفات را اعلام نکردند، اما به گفته رسانه‌های محلی، سردخانه‌های بیمارستانی در پایتخت ایالت ایمفال و چورچاندپور در مجموع ۵۴ کشته را گزارش کردند.

گروه‌های قبیله‌ای از این که اکثریت جامعه میتی در ایالت را به عنوان قبایل رسمی به رسمیت بشناسند، ناراضی هستند، زیرا این مسئله موجب تبعیض نژادی شده و آن‌ها امکان دسترسی به سهمیه‌ای از مشاغل و سمت‌های دولتی در دانشگاه‌ها پیدا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار