موج انتقادها از اوکراین به دلیل انتشار عکسی «هندوفوبیک»

اوکراین پس از موج شدید انتقادها از عکسی هندوفوبیک مجبور به حذف آن شد.

وزارت دفاع اوکراین به تازگی در حساب کاربری توییتر خود عکسی «هندوفوبیک» را به اشتراک گذاشت که به دلیل انتقاد‌های شدید مجبور به حذف آن شد.

به گزارش آرتی، عکسی که در این حساب کاربری منتشر شد، کاریکاتوری از کالی، الهه هندوی قدرت نهایی، زمان، ویرانی و تغییر بود که مردم هند بسیار به خاطر آن آزرده شدند. این طرحی از هنرمند اوکراینی به نام «ماکسیم پالنکو» بود و در پایین آن شرح کوتاهی با عنوان «اثر هنری» بود، این اثر را پالنکو تصویری از یک انفجار بازسازی کرده بود و الهه هندوی قدرت نهایی، زمان، ویرانی و تغییر را در ژستی شبیه مرلین مونرو در فیلم «خارش هفت ساله» محصول ۱۹۵۵ نشان می‌داد.

این توییت را تقریبا یک میلیون نفر بازبینی کردند و خشم کاربران هندی را برانگیخت، آن‌ها گفتند که الهه کالی مورد تمسخر قرار گرفته است. یکی از افراد در اظهار نظری گفت: «ایمان ما شوخی نیست و این توییت تکان‌دهنده بود.»

فرد دیگری تاکید کرد که «آسیب زدن به احساسات ۱.۴ میلیارد هندی کار درستی نیست» و وزارت دفاع اوکراین را به «نمایش آشکار هندوفوبیا» متهم کرد.

کاربران هندی همچنین «ایلان ماسک» مدیر عامل توییتر، و «سوبرهمانیام جایشانکار» وزیر امور خارجه هند را تگ کردند و از آن‌ها خواستند وارد عمل شوند. وزارت دفاع اوکراین به سرعت این تصویر جنجالی را حذف کرد، اما این حادثه بی‌توجه نماند و به تیتر اول رسانه‌های هند تبدیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
چرا هندوها به مقدسات مسلمانان اهانت میکنند؟چرا اینقدر زود ناراحت میشوید؟
آخرین اخبار