برق خوشه‌های طلایی در دل کویر/ ۹ هزار تن گندم و جو در نهبندان برداشت می‌شود

کشاورزان نهبندانی تا اواخر تیرماه ۹ هزار تن گندم و جو را از سطح مزارع برداشت می‌کنند.

پس از ۷ ماه، حاصل تلاش کشاورزان به ثمر نشسته است و در حال برداشت محصول با کیفیت خود هستند.

کشاورز نهبندانی می‌گوید : امسال گندم با کیفیتی دارم و هیچ علف هرز و دورریز هم نداشتم.

وی افزود: ۲۰ هکتار سطح زیر کشت گندم و جو دارم که استفاده از مواد مغذی همچون کود‌های ریزمغذی و کود‌های پایه‌ای، باعث افزایش عملکرد و بهبود کیفیت محصولم شد.

جهان بین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهبندان گفت: در سال زراعی جاری ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع نهبندان زیر کشت غلات رفته است.

وی افزود: استفاده از بذر‌های اصلاح‌شده برزگر، ارگ، لارین و پیشگام که عملکرد مناسب‌تری دارند باعث افزایش بازدهی محصول در نهبندان شده است.

وی با اشاره به مشکلات سنوات گذشته در خصوص کمباین افزود: ۷ کمباین در شهرستان داشتیم که امسال ۸ کمباین‌دیگر هم اضافه شد که کار برداشت غلات را به خوبی انجام دهد.

برداشت گندم و جو تا اواخر تیرماه در نهبندان ادامه دارد و کشاورزان نهبندانی تا این‌زمان ۹ هزار تن گندم و جو را از سطح زیر کشت ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم و جو برداشت می‌کنند.

 سطح زیر کشت غلات استان ۴۲ هزار و ۲۸۳ هکتار است که ۱۹ هزار و ۳۳ هکتار گندم و ۲۳ هزار و ۲۵۰ هکتار جو است.

احمدی کشاورز نهبندانی می‌گوید: جهادکشاورزی امسال کمباین خوبی برای ما فرستاده، زیرا برداشت را به خوبی انجام می‌دهد و ریزش محصول کمی دارد.

وی افزود: اگر قرار باشد دستگاهی که جهاد کشاورزی میفرستد مستهلک باشد و خوشه‌های گندم از دستگاه بریزد و هدر رود برای کشاورزی در این منطقه محروم کشور که چندین سال هم درگیر خشکسالی بوده بسیار سخت می‌شود.

حسینی کشاورز دیگر نهبندانی گفت: گندم مازاد بر نیاز خود را به سیلو تحویل می‌دهیم و امسال جهاد کشاورزی به ازای هرتن گندمی که قرار است به سیلو تحویل داده شود ۱۰۰ هزار تومان هزینه حمل را بر عهده گرفته است .

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
شکر خدا بااین بارندگی امسال کردستان غرق در گندم شده کشاورز داریم باهمین قیمت ده میلیارد برداشت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
کشاورز
۲۱:۵۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
خیلی قیمت پایین. به خرج ها نمیخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
خیلی پایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
فقط تنها راه نجات گندمکاران دلالان هستند کشاورزان اصلا نباید به امید دولت دل خوش کنن فقط باید دلال زیاد باشه و مردم گندم به دلال بدهند و فروش گندم ازاد باشه چرا باید گندم کیلویی ۵۰هزار ارزش داره بدیم به دولت ۱۵هزار ، مگر ما پسته کیلو ۷۰۰هزار تومان رو بهمون میدن ۲۰۰هزار تومان
آخرین اخبار