داور دربی میلان، مردی که مسی را اخراج کرد

خسوس خیل مانسانو، داور اهل اسپانیا، قضاوت بازی حساس میلان و اینتر را در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان برعهده خواهد داشت.

انتخاب مانسانو کمی باعث تعجب بوده؛ چون او داور خوبی است اما در کشور خودش هم در مقاطع حساس این فصل، متئو لاهوز و دل سرو گرانده را به او ترجیح داده‌اند.

مانسانو در فصل قبل لیگ قهرمانان از مرحله یک چهارم نهایی بالاتر نرفت و دو سال پیش فقط در دو بازی مرحله گروهی سوت زد. او در مسابقات امسال لیگ قهرمانان داور پنج بازی بوده، ضمن اینکه در لالیگا، در دربی اخیر مادرید هو شد.

مانسانو اولین بار است که یک بازی اینتر را قضاوت می‌کند اما در لیگ قهرمانان امسال، قضاوت بازی میلان و دینامو زاگرب را برعهده داشته است. مانسانو کیست این داور ۳۹ ساله، قضاوت را از وقتی فقط یازده سال داشت شروع کرد، چون برادر بزرگترش داور شده بود.

اولین قضاوتش در لالیگا را وقتی بر عهده گرفت که تنها 28 سال داشت و قبل از اینکه ۳۰ ساله شود، به عنوان داور بین‌المللی دست یافت و به این ترتیب، جوانترین داور تاریخ اسپانیا شد که به این عنوان دست یافته. یک دلیل دیگر هم برای به یاد سپردن او وجود دارد: اولین داوری بود که مسی را در یک بازی باشگاهی اخراج کرد: در مسابقه با اتلتیک بیلبائو در جام حذفی ۲۰۲۱ مانسانو دو مدرک کارشناسی ارشد دارد و هم‌اکنون در حال تحصیل در رشته روانشناسی است.

برچسب ها: مسی ، داور ، پاریس سن ژرمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار