آسفالت راه‌های روستایی اردبیل نیازمند ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار است

معاون راهداری اداره کل راهداری استان اردبیل گفت: اجرای آسفالت راه‌های روستایی در استان نیازمند ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

آیدین هاشمی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل امسال۱۰۰ کیلومتر آسفالت، ۱۵۰ کیلومتر بهسازی و ۱۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت خواهد شد که اجرای این برنامه نیازمند ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل می گوید: اعتبارات ملی راه‌های روستایی از سال ۹۹ حذف شده است و تامین منابع مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های راهداری روستایی نیازمند کمک و حمایت و رایزنی مسئولان و نمایندگان استان است.

او با بیان اینکه سهم استان اردبیل از اعتبارات محرومیت‌زدایی در مقایسه با سایر استان‌ها خیلی کم است، گفت: امسال قرار است سه هزار میلیارد تومان از طریق قرارگاه سازندگی سپاه برای محرومیت‌زدایی در سطح کشور توزیع شود که از این میزان فقط ۵۰ میلیارد تومان برای استان اردبیل در نظر گرفته شده است.

هاشمی می گوید: پارسال از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی۴۹۰ میلیارد ریال به استان اردبیل تخصیص یافت که از این رقم تاکنون فقط ۱۹۲ میلیارد ریال پرداخت شده است و با این رقم تنها می‌توان بین پنج تا ۶ کیلومتر پروژه اجرا کرد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: از محل اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای استان اردبیل در نظر گرفته شده ولی از این رقم هم تاکنون ۴۰۰ میلیارد ریال تامین شده است.

او با بیان اینکه احداث و آسفالت راه‌های روستایی از مطالبات اصلی روستاییان است ، می گوید: احداث راه‌های روستایی زمینه‌ساز توسعه بخش کشاورزی، اقتصاد روستا و پیشگیری از مهاجرت روستاییان و حتی مهاجرت معکوس است.

هاشمی در عین حال گفت: پارسال اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با آسفالت ۱۲۰ کیلومتر، بهسازی ۱۸۵ کیلومتر و احداث ۱۰ کیلومتر راه روستایی رتبه اول کشوری را در ساخت و توسعه راه‌های روستایی و آسفالت راه‌های روستایی به خود اختصاص داد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.