معاون دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بر ضرورت عملیاتی شدن مدیریت مقصد گردشگری در استان‌ها تاکید کرد.

محمد جهانشاهی امروز در اولین همایش طبیعت‌گردی غرب کشور که به میزبانی استان کردستان در شهرستان مریوان در حال برگزاری است، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر باعناوین مختلفی از جمله روستا‌های هدف یا مناطق نمونه، حرکت‌هایی به‌منظور توسعه گردشگری روستایی در کشور انجام شده است.

معاون دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: برای تحقق بیش از پیش این امر نیازمند برنامه‌های جدی‌تری از جمله مباحث آموزشی و فرهنگی مناسب با هدف افزایش نقش جوامع محلی در فرایند توسعه مناسب و پایدار هستیم.

او با تاکید بر پررنگ‌تر کردن نقش مردم محلی در برنامه‌های توسعه‌ای گردشگری پایدار در کشور عنوان کرد: گردشگری در مناطق روستایی تنها توجه به بعد اقتصادی نیست بلکه دارای ابعاد و ارزش‌های فراوان دیگری است که باید سال‌های سال حفظ و مورد بهره‌برداری پایدار واقع شوند.

جهان‌شاهی یادآور شد: امید است بیش از پیش به ارزش‌ها در جوامع روستایی توجه و رویداد‌هایی که قابلیت تکرار هستند را ثبت کنیم.

بازدید از سایت‌های پرنده‌نگری مریوان، بازدید از سایت لک‌لک‌ها در روستای دره‌تفی و بازدید از روستا‌های منطقه هورامان از جمله برنامه‌های جانبی این همایش منطقه‌ای است که تا ٢٠ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.


بیشتر بخوانید:

استان کردستان میزبان اولین همایش طبیعت‌گردی غرب کشور


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.