مشوق‌های جذاب‌تر برای کم مصرف کنندگان برق+عکس

وزارت نیرو به کم مصرف کنندگان برق تا ۴۵۰ هزار تومان پاداش می دهد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی از اجرای طرح‌های تشویقی جدید برای کم مصرف کنندگان برق خبر داد و گفت: مدیریت مصرف برق در دوره اوج بار مصرف امسال نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و بر این اساس برای جلب مشارکت همگانی در بخش مصارف خانگی مشوق‌های جذاب‌تری نسبت به سال قبل پیش بینی کرده است.

طاهر کیامهر می‌گوید: در برنامه‌های مدیریت مصرف برق بخش خانگی امسال دو سیاست کلی وجود دارد که نخست طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی و دوم، اجرای قانون افزایش پلکانی تعرفه برای مشترکان پرمصرف است.

وی اظهار کرد: طرح پاداش صرفه‌جویی در مصرف برق در سال جاری نسبت به سال گذشته وسیع‌تر دیده شده است و مشترکان بیشتری را در بر می‌گیرد، به عبارت دیگر مشترکان خانگی اعم از مشترکان داخل الگوی مصرف و حتی مشترکان پرمصرف می‌توانند در آن مشارکت داشته و از این ظرفیت و امکان بهره ببرند، همچنین رقم این پاداش‌ها به شکل پلکانی تا ۲۰ برابر تعرفه خرید برق یعنی ۲۰۰۰ تومان برای صرفه‌جویی هر کیلووات ساعت مصرف پیش‌بینی‌شده است.

میزان پاداش چقدر است؟

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی اظهار کرد: میزان پاداش در نظر گرفته شده بسته به میزان مصرف برق متفاوت است، کسانی که در زیر الگو میزان مصرف خود را کاهش دهند تا ۲ هزار تومان یعنی تا ۲۰ برابر تعرفه خرید برق مشمول پاداش می‌شوند، اما هر چه میزان مصرف بیشتر باشد رقم پاداش هر کیلووات ساعت برق نیز کمتر می‌شود و این پاداش‌ها در قبض برق مشترکان درج می‌شود و آن‌ها برای دوره‌های بعدی بستانکار خواهند شد.

کیامهر افزود: طرح پاداش مصرف صرفه‌جویی برق در سال گذشته تنها برای مشترکان دارای مصرف زیر الگو اجرایی شد، اما امسال همه مشترکان می‌توانند مشمول این پاداش‌ها شده و به میزانی که نسبت به سال گذشته مصرف برق خود را کاهش دهند، پاداش دریافت خواهند کرد که این از ویژگی‌ها و امتیازات طرح نسبت به سال گذشته است.

وی ادامه داد: بر این اساس مشترکان ساکن در مناطق عادی که الگوی مصرف برق آن‌ها ۳۰۰ کیلووات ساعت است می‌توانند به میزان ۱۰۰ کیلووات ساعت کاهش مصرف برق داشته و تا ۱۵۰ هزار تومان پاداش دریافت کنند، به عبارتی نه تنها قبوض برق دوره آن‌ها رایگان خواهد شد، که در قبض ارسالی از شرکت‌های برق بستانکار نیز می‌شوند.

چگونه مشمول دریافت پاداش شوید؟

مشوق‌های جذاب‌تر برای کم مصرف کنندگان برق

روابط عمومی شرکت توزیع برق آذربایجان غربی اعلام کرد: در این رابطه تأکید بر راهکار‌های مدیریت مصرف ضروری است، به عنوان مثال خاموش کردن کولر‌های گازی مازاد در مناطق گرم و یا استفاده از دور کند کولر آبی در مناطق عادی، همچنین ایجاد سایه‌بان برای کولر، عدم استفاده از دستگاه‌های برقی غیرضرور، کاهش مصرف در ساعات ۱۴ تا ۲۱، مدیریت مصرف روشنایی ساختمان‌ها و نیز رعایت دمای آسایش یعنی دمای ۲۴ درجه از جمله اقداماتی است که می‌تواند به کاهش مصرف برق و اختصاص پاداش به مشترکان کمک کند.

 شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی سال گذشته  به مشترکان برق استان،   ۲۰۶ میلیارد ریال پاداش  پرداخت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.