اجرای کُند طرح‌های عمرانی در آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی از اجرای کُند طرح‌های عمرانی در انتقاد کرد.

استاندار آذربایجان غربی امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با انتقاد از فعالیت برخی ادارات در خصوص اجرای کُند طرح‌های عمرانی گفت: معطلی بیش از حد طرح‌ها از مشکلات استان است که برای رفع این مشکل، همه مدیران باید در جهت رفع آن تلاش جدی کنند.

 محمدصادق معتمدیان اظهار کرد: در روند اجرای طرح‌های عمرانی، برخی موانع در حوزه پیمان‌سپاری و مناقصه‌ها ایجاد می‌شود که تمامی این موانع باید با شناسایی به موقع رفع شود. 

مقام ارشد اجرایی استان افزود: البته رفع این موانع نباید فراتر از چهارچوب قانون باشد، اما در کش و قوس دستگاه‌ها نیز نباید محصور شود چرا که این موارد، عواملی در راستای ضربه به بیت المال تلقی می‌شود. 

وی با تاکید بر سرعت بخشی در اجرای پروژه‌های عمرانی اضافه کرد: معطل کردن پروژه‌ها درست نیست و نباید مانعی در گشایش پروژه‌ها ایجاد شود و البته دستگاه‌های نظارتی باید بیشتر به آن توجه و نظارت داشته باشند. 

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر توجه ویژه مدیران به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «مهار تورم و رشد تولید» ادامه داد: تمامی پروژه‌ها و عملیات‌های اجرایی در سال باید در راستای شعار سال باشد و پیشرفت پروژه‌های عمرانی باید تسریع یابد چرا که معطلی بیش از حد طرح‌های عمرانی از مشکلات آذربایجان‌غربی است.

معتمدیان با تاکید بر تکمیل پروژه‌ها و پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور به استان گفت: شاخص‌های اقتصادی و عمرانی استان باید در همه حال مورد رصد و پایش دائمی قرار گیرد و در صورت بروز موانع، این موارد شناسایی شود.

رئیس شورای برنامه ریزی استان افزود: با تلاش همه دستگاه‌های اجرایی مسیر توسعه استان در گرو کار شبانه روزی و مدیریت و برنامه ریزی صحیح است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اهتمام جدی دولت سیزدهم برای توسعه آذربایجان غربی گفت: رشد اعتبارات ملی و افزایش اعتبار پروژه‌ها برای سال جاری، نشان از توجه ویژه دولت به استان است که مدیران استانی باید اجرای تکالیف و برنامه‌هایی که دولت در سطح منطقه دارد، را به نحو شایسته دنبال کنند. 

معتمدیان اظهار کرد: سفر‌های شهرستانی هم با مسیر توسعه شهرستان ها، اتفاقات خوبی را رقم زده که توجه ویژه دولت در محرومیت زدایی است و امسال نیز با توجه به شعار سال باید به این مسیر سرعت بیشتری بدهیم. 
 
وی با اشاره به اینکه جلوه و نمود دولت در کار‌های عمرانی است، اضافه کرد: میزان پیشرفت پروژه‌های نیمه تمام باید مورد پایش هفتگی قرار گیرد چراکه پشتیبانی از پروژه‌های ملی و استانی از وظایف تک تک مدیران استانی است و اگر کم کاری در این زمینه رخ دهد، بر عهده مدیران است. 
 
رئیس شورای برنامه ریزی استان افزود: تمامی پروژه‌های مصوب باید در زمان مقرر خود به ویژه تا پایان شهریور امسال به اتمام برسد و اگر مدیری کم کاری کند، بدون شک کنار گذاشته می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.