ناوگان مسافری آذربایجان غربی، جوانتر از میانگین کشوری

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: عمر ناوگان مسافری استان در مقایسه با متوسط عمر ناوگان کشور جوانتر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی  در گفتگو با خبرنگاران از جوانتر بودن عمر ناوگان مسافری استان در مقایسه با متوسط عمر ناوگان کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از ۵۵۰ دستگاه اتوبوس مسافربری در سطح استان فعالیت دارند که میانگین عمر این ناوگان ۱۳.۵۳ سال است و این آمار یک سال جوانتر از میانگین کشوری است.

پیمان آرامون اظهار کرد: ۲ هزار و ۹۷۳ دستگاه ناوگان مسافری شامل ۵۵۰ دستگاه اتوبوس، یک هزار و ۱۴ دستگاه مینی بوس و یک هزار و ۴۰۹ دستگاه سواری کار جابجایی مسافرین آذربایجان غربی را بر عهده دارند که ۳ الی ۵ درصد از سهم کشور را در بر می گیرند.
 
وی خاطر نشان کرد: سهم ناوگان اتوبوسی استان از کل ناوگان فعال کشور ۳.۶۹ درصد، ناوگان مینی بوس ۳.۵۲درصد و سواری ۴.۳۸ درصد است که ۳ هزار و ۶۵۸ نفر از رانندگان ساماندهی شده در این سه ناوگان فعالیت دارند. 
 
این مقام مسئول اظهار داشت: بالغ بر سیصد و هفتاد هزار مسافر در قالب افزون بر ۴۵ هزار سفر در یک ماهه سال جاری از طریق ناوگان‌های مسافری در استان جابجا شدند که تعداد مسافرین در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد بالغ ۸.۱۲ را نشان می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.