ترددهای نوروزی از مرز ۵ میلیون گذشت/سبقت غیر مجاز در صدر تخلفات جاده‌ای آذربایجان غربی

مدیر کل حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: از آغاز طرح نوروزی تا دوم فروردین ۱۴۰۲ بیش از ۵ میلیون خودرو در محور‌های مواصلاتی استان تردد کردند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی به خبرنگاران گفت:  از آغاز طرح نوروزی تا پایان دومین روز از سال جدید بیش از ۵ میلیون خودرو در محور‌های استان تردد کرده اند که با توجه به آمار این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۲۷ درصدی داشته است.

پیمان آرامون افزود: جاده ارومیه مهاباد همچنان رکورد پر تردد‌ترین محور را با تردد ۳۸۵ هزار و ۸۸۷ وسیله نقلیه در اختیار دارد و کمترین تردد در محور پلدشت به جلفا بوده است.

آرامون خاطر نشان کرد: میزان تردد‌های خروجی از استان از آغاز طرح نوروزی تا پایان ۲ فروردین ۴۱۵ هزار و ۸۴۸ هزار بوده است و خودرو‌های ورودی عدد ۴۳۰ هزار و ۱۷۷ را به خود اختصاص داده اند.

وی اظهار کرد: در روز‌های اخیر سبقت غیر مجاز در صدر تخلفات جاده‌ای استان قرار گرفته که در بعضی مناطق حادثه آفرین نیز بوده است و ۹.۱۴ درصد از خودرو‌های متردد در محور‌ها فاصله مجاز از خودرو جلویی را رعایت نمی‌کنند.

جابجایی بیش از ۵۵ هزار مسافرنوروزی توسط ناوگان حمل و نقل عمومی آذربایجان غربی

رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از جابجایی ۵۵ هزار مسافر توسط ناوگان عمومی استان خبر داد و گفت: این تعداد از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا پایان ۲ فروردین ۱۴۰۲ و درقالب ۸۵۰۰ سفر جابجا شدند.

شمس الدین صدیق نیا افزود:در این مدت ۱۸ هزار و ۳۳۳ مسافر با سواری، ۹ هزار و ۳۶۵ مسافر با مینی بوس و ۲۷ هزار و ۴۲۴ نفر مسافر با اتوبوس جابجا شده اند.

صدیق نیا خاطر نشان کرد: از آغاز سال ۱۴۰۲ مصادف با یکم فروردین تاکنون مصادف با شروع تعطیلات نیز ۱۱ هزار نفر در قالب ۱۸۰۰ سفر توسط ناوگان عمومی آذربایجان غربی جابجا شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.